dijous, 5 d’agost del 2021

Locomotora elèctrica, sèrie 273 (7300) de RENFE.

NORTE - Companyia dels Camins de Ferro del Nord d'Espanya.
RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

Renfe 273-001-8, Museu Ferrocarril de Delicias, (Madrid)

La sèrie 273 de Renfe originalment 7300 de Norte. En l'any 1929 la Societat Espanyola de Construcció Naval (SECN) va oferir a la citada companyia una proposta per a construir un prototip de locomotora experimental de gran velocitat pensada en principi per a les futures electrificacions de les línies Madrid a Àvila i Segòvia. Es construiria a Espanya no sols la part mecànica, sinó també la major part de l'elèctrica en col·laboració amb l'empresa anglesa Metropolitan Vickers.

La proposta es va acceptar i la màquina va ser lliurada en la tardor de l'any 1931.

Una unitat d'aquesta sèrie està exposada al Museu del Ferrocarril de Delicias (Madrid).

Renfe 273-001-8, Irun (Postal)

Característiques tècniques:

Sèrie: 273
Antiga sèrie: 7300 «La Leona»
Tipus: LE
Rodament: 2'Co Co2'
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 1
Unitats construïdes: 1
Numeració: 7301
Numeració UIC: 273-001-8
Any de construcció: 1931
Any de posada en servei: 1931
Any de retirada servei: 1976
Amplada carril: 1668 (1674) mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 2.277 kW
Esforç de tracció: 135 kN
Motors: 12 X Metrovick
Diàmetre rodes tractores: 1.560 mm
Diàmetre rodes portants: 860 mm.
Longitud total entre topalls: 25.000 mm
Amplada: 3.150 mm
Alçada: 3.750 mm
Pes total: 151,6 tm.
Pes eix motor: 16,5 tm.
Pes eix portant: 13,1 tm.
Pantògraf: Metrovick
Velocitat: 110 km/h
Construïdes per: CAF i Metropolitan Vickers.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada