FGC: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Aquest mitjà de transport era conegut com a Telecabina de la Molina - Alp 2500, fins a l'any 2019.
El Telecabina de la Molina - Alp 2500 es va posar en servei l'any 1999 a l'estació d'esquí de La Molina, tot seguint la traça de l'antic «Teleou» que havia deixat de funcionar en l'any 1969 i substituint un telecadira.
En l'any 2019 s'inaugura el segon tram fins al Niu de l'Àliga, també substitueix un telecadira.
Aquests mitjans de transport permetent enllaçar els dominis esquiables de les estacions d'esquí de La Molina amb el de La Mesella.
FGC - TCM - Cabina I |
FGC - TCM - Estació inferior |
FGC - TCM - Estació inferior |
Característiques tècniques del tram I:
Telecabina.
Any de posada en servei: 1999
Tipus: 8-MGD
Longitud: 2800 m
Estació inferior: La Molina / 1655 msnm
Estació Superior: Puig d'Alp (Set Fons) / 2340 msnm
Desnivell: 673 m
Pilones: 27
Velocitat: 5 m/segons
Tracció: Elèctrica
Estació motora: estació inferior
Contrapès: Hidràulic, estació superior
Capacitat per cabina: 8 persones.
Carrega màxima per cabina: 640 kg.
Capacitat: 1600 persones/hora
Duració viatge:
Nombre de cabines: 48
Constructor cabines: Gangloff
Tipus de pinça: DT 108.
Tipus cabina:
Fabricant: Doppelmayr
FGC - TCM - Estació intermitja. |
FGC - TCM - Cabina II |
Característiques tècniques del tram II:
Telecabina.
Any de posada en servei: 2019
Tipus: 8-MGD
Longitud: 981 m.
Estació inferior: Puig d'Alp (Set Fons) / 2340 msnm
Estació Superior: Niu de l'Agilà / 2537 msnm.
Desnivell: 197 m.
Pilones: 10
Velocitat: 6 m/segons
Tracció: Elèctrica
Estació motora: Estació inferior.
Contrapès: Hidràulica estació superior
Capacitat per cabina: 8 persones.
Carrega màxima per cabina: 640 kg.
Capacitat: 1600 persones/hora.
Duració viatge: minuts
Constructor cabines: Gangloff
Tipus de pinça:
Tipus cabina:
Fabricant: Doppelmayr
FGC - TCM - Estació superior i refugi Niu de l'Àliga |
FGC - TCM - Plànol |
FGC - TCM - Bitllet Veterà anada-tornada. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada