dilluns, 19 de desembre del 2022

Iryo - S-109 «Frecciarossa 1000» Tren d'alta velocitat

Iryo empresa propietat d'ILSA: Intermodalidad de Levante SA.

IRYO - S-109 - ETR 1000 Frecciarossa - 93 71 8109 007-0 E-IRY - Estació Barcelona Sants.

L'any 2022, la companyia ferroviària espanyola Iryo va començar el servei, havent encarregat una flota de vint-i-tres ETR 1000 similars a les unitats italianes però amb classe única.

El "Frecciarossa 1000", és un tren d'alta velocitat, operat per l'operador ferroviari estatal italià "Trenitalia". Va ser codesenvolupat entre el fabricant italià de ferrocarrils Hitachi Rail Italy (inicialment AnsaldoBreda) i el conglomerat multinacional Alstom (inicialment Bombardier Transportation) i Gruppo Bertone pel disseny de l'estètica i l'aspecte del tren.

IRYO - S-109 - ETR 1000 Frecciarossa - 93 71 8109-010-9 E-IRY - Estació Madrid Puerta Atocha.

IRYO - S-109 - ETR 1000 Frecciarossa - 93 71 8109 007-0 E-IRY - Interior.

IRYO - S-109 - ETR 1000 Frecciarossa - 93 71 8109 007-0 E-IRY - Velocitat 299 km/h.

Característiques tècniques:

Sèrie: S-109 «Frecciarossa 1000»
Tipus: EMU-8
Rodament: Bo′Bo′+2′2′+Bo′Bo′+2′2′+2′2′+Bo′Bo′+2′2′+Bo′Bo′
Composició: Cotxe estàndard amb cabina + Cotxe estàndard + Cotxe estàndard amb bar-bistro + Cotxe estàndard + Cotxe estàndard + Cotxe estàndard + Cotxe estàndard + Cotxe estàndard amb cabina.
Unitats en servei: 12 (+11)
Unitat construïdes: 64
Numeració: 109-001-8 a 109-023-2
Matricula UIC: 93 71 8 109 000-x E-IRY
Any de construcció: 2015 a 2022 ....
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz AC + 3000 V=
Potencia: 9.800 kW
Esforç de tracció: 370 kN
Motors de tracció: 16 X Bombardier
Sistema elèctric de tracció: Control d'inversor IGBT - VVVF refrigerat per aigua.
Diàmetre rodes: 920 mm
Longitud total entre topalls: 202.000 mm
Amplada: 2.924 mm
Alçada: 4.080 mm
Pes total: 500 tones
Velocitat: 300/360 km/h
Seients totals: 467
Sistema de frenada: Regenerativa, dinàmica, electropneumàtica.
Sistema seguretat: ETCS nivell 2
Acoblament múltiple: Si, 2 unitats
Model: ETR 400 «Frecciarossa 1000»
Construïdes per: Hitachi Rail Italy (ex AnsaldoBreda, ex Bombardier Transportation Italy, ex Alstom Italy).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada