Viatge de Barcelona a Bilbao.
Per realitzar aquest desplaçament em fet
servir el servei Alvia de Renfe.
El tren esta format per dos unitats acoblades,
una destinada a Bilbao – Abando tren numero 434 i l’altre amb destí Irún tren
numero 534.
El tren surt puntualment de Barcelona - Sants a
les 7:35 hores, per les vies dels TAV, passem per Tarragona - Camp de
Tarragona, Lleida - Pirineus, Zaragoza – Delicias, passada aquesta estació ens
trobem el intercanviador d’ample de via de Casetas que el passem en menys d'un
minut, també es realitza el canvi de tensió elèctrica, a partir d’aquest moment
circulem per vies d’ample Ibèric.
A l’estació de Casetas, en una via morta estan
aparcades dos locomotores: una de la sèrie 6100, totalment rovellada i una de
la sèrie 7800 (278 “Pachorga”), suposo que aquet material esta custodiat per l’associació
AZAFT.
Desprès de haver passat per Tudela de Navarra,
s’arriba a l’estació de Castejón de
Ebro, en aquesta estació es realitza una parada no comercial per desacoblar les
dues unitats per seguir el camí per separat una cap a Bilbao – Abando i l’altre
cap a Irún. En aquesta estació existeix una gran quantitat d’unitats aparcades de les
series 432 i 444, per el seu aspecte sembla que els espera un trist destí, el desballestament.
Igualment en aquesta estació esta aparcada l’uniat prototipus de la sèrie 443 “Platanito”,
aquesta unitat esta custodiat per l’associació ACAF i esta en un pèssim estat
de conservació.
El resta de parades comercial son Logroño,
Miranda de Ebro, important nus ferroviari amb gran quantitat de material
estacionat en les seves vies. Finalment s’ha arriba a Bilbao – Abando amb una
puntualitat excepcional, 13:48 hores.
El viatge de retorn també va complir els seus
temps, va arribar a Barcelona – Sants amb 2 minuts de retard.
Característiques tècniques ATPRD S-120
Tipus: Tren Alta Velocitat
Any entrada en servei: 2006
Construït per: CAF – Alstom
Composició: Mc-M-M-Mc (EMU-4)
Longitud: 106,960 m.
Ampla via: 1435 – 1668 mm (Vogies BRAVA)
Voltatge: 3kV= + 25kV
Potencia: 4.000 kW
Velocitat: 250 Km/h.
Numero de places 1ª (Preferente): 81 passatgers.
Numero de places 2ª (Turista): 156 passatgers
Sistemes seguritat: ASFA, LZB i ERTMS-2
Notes: Unitats adaptades a persones amb mobilitat reduïda i amb cafeteria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada