TPC –
Transports Publics du Chablais.
ASD –
Aigle-Le Sepey-Les Diablarets.
Excursió d’un dia.
En el nostre cas, juny 2008, teníem la nostra base en el Càmping Municipal de
Aigle.
Com ja havia
comentat a l’estació de Aigle i conflueixen varies línies de tren, per aquesta
excursió utilitzarem el ferrocarril Aigle-Le Sápey-Les Diablarets (ASD) que
pertany a TPC.
El traçat d’aquesta
línia surt de l’estació de Aigle en sentit contrari a les vies de AL, la via
transcorre per dins del poble tot seguint les Av. de Loés, Av. du Chamossaire i
Av. Veilon, fins l’estació Aigle-Dépôt TPC-ASD (tallers), a partir d’aquesta
estació remunta una forta pendent tot fen corbes i contracorbes entre les
vinyes per arribar al bosc, túnels, ponts espectacular d’un sol arc, com el de
Vanel o el de Planches, tot seguint la Vellée des Ormonts per la vesant
esquerra del Grande Eau, aquesta es la línia mes bella del TPC. En arribar a
l’estació de Le Sepey s’ha efectua un canvi de sentit per entrar en la vall
dels Diablarets tot continuant seguint el curs del Grande Eau, desprès de haver
transcorreguts 45 minuts des de la sortida de Aigle s’arriba al Diablarets.
El Diablarets
es una famós lloc de repòs, que te unes fortes infraestructures per practicar
els deports d’hivern, comparteix el domini esquiable amb Gstaad i Villars.
Enfront de
l’estació es troba l’oficina de correus, d’aquesta surt el cotxe postal que ens
portarà amb 15 minuts fins el Col-du-Pillon.
Des de
l’estació superior del funicular aeri es por pujar per un camí amb escales fins
el cim del Scex Rouge (2.971 m.), el panorama ens envolta 360º, es divisen mes
de 24 cims de mes de 4.000 metres d’altitud: Eiger, Mönch, Jungfrau Cerví,
Montblanc, etc.
A la tornada en el Col-du-Pillon
torna a prendre el cotxe postal però en direcció Gstaad, 45 minuts, una de les
estacions d’esquí mes famoses i glamoroses dels Alps. Des de Gstaad prendre un
del trens regional del Montreux-Oberland-Bahn (MOB) per arribar a Montreux i d’aquí
a Aigle amb els Ferrocarril Federals, (tot una volta).
Característiques
tècniques ASD (TPC) – Aigle –
Le Sepey – Les Diablarets
Línia:
Data d’inauguració: 7 de Juliol de 1914
Longitud: 23 Km.
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificació: 1.500 V=
Material motor:
BDe 4/4 Automotor històrics.
Unitats: 2
Números: 1 i 2
Any de posta en servei: 1.913
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 240 kW.
Velocitat màxima: 50
Seients 2ª classe: 40
B2 Vago passatgers històric
Unitats: 1
Números: 35
Any de posta en servei: 1.913
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe:
B2r Vago passatgers històric
Unitats: 1
Números: 34
Any de posta en servei: 1.913
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe:
By Vago passatgers descobert
Unitats: 2
Números: 883 i 884
Any de posta en servei: 1.995
Disposició eixos: AA
Seients 2ª classe:
BDe 4/4 Automotor.
Unitats: 4
Números: 401 a 404 (abans 303 a 305)
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 820 kW.
Velocitat màxima: 65
Seients 2ª classe: 32
Constructor: Vevey
Bt remolc amb cabina.
Unitats: 3
Números: 431, 432 i 434
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe: 40
Normalment acoblats a les unitats 401 a 404
Arst remolc amb cabina.
Unitats: 1
Números: 433
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: BB
Seients 1ª classe:
Normalment acoblat a les unitats 401 a 404
Les Diablarets - Glacier 3000 (1ª Secció)
Funicular Aeri
Any de posta en servei: 1.999.
Tipus: 125-PB.
Longitud: 1.952
m.
Estació inferior: Col-du-Pillon (1.546 msnm).
Estació Superior: Cabane (2.528 msnm).
Desnivell: 982
m.
Gradient: 125 %
Pilones: 3
Motorització: Eléctrica.
Velocitat: 10 m/seg.
Cabines : 2
Capacitat per cabina: 125+1 persones.
Capacitat: 1.200 persones/hora.
Fabricant: Doppelmayr
- Gangloff
Les Diablarets - Glacier 3000 (2ª Secció)
Funicular Aeri
Any de posta en servei: 1.999.
Tipus: 125-PB.
Longitud: 1.662
m.
Estació inferior: Col Cabane (2.531 msnm).
Estació Superior: Glacier-des-Diablarets (2.948 msnm).
Desnivell: 417
m.
Motorització: Eléctrica.
Velocitat: 9
m/seg.
Cabines : 2
Capacitat per cabina: 125+1 persones.
Capacitat: 1.250 persones/hora.
Fabricant:
Doppelmayr - Gangloff
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada