dimarts, 27 de desembre del 2011

SPC – Swiss Vapeur Parc - Le Bouveret.


TPC – Transports Publics du Chablais.
AOMC – Aigle-Ollon-Monthey-Champéry.

CGN - Compagnie Générale de Navigation


Excursió de 1/2 dia. En el nostre cas, juny 2008, des de el Càmping Municipal de Aigle.

Com ja havia comentat a l’estació de Aigle i conflueixen varies línies de tren, per aquesta excursió utilitzarem el ferrocarril Aigle-Ollon- Monthey-Champéry.

El traçat d’aquesta línia surt de l’estació de Aigle en paral·lel a la línia principal dels Ferrocarrils Federals, se separa d’aquesta línia tot just en arribar als nous tallers del TPC situat a Châlex, descrivint una  grans corba arriba a l’estació d’ Ollon per  desprès de passar la línia del Ferrocarrils Federals en angle recta per mitja d’un pont per mes endavant i desprès d’haver creuat tota la plana del Roina, travessa aquest riu abans d’arribar a Monthey.

A Monthey l’estació dels AMOC (Monthey-Ville) i les del Ferrocarrils Federals (Monthey) no estan situades una al costat d’altre, cosa que es ben estranya a Suïssa, es  te que caminar uns minuts per anar d’una estació a l’altre. L’estació Monthey del Ferrocarril Federals pertany a la línia dita del “Tonkin” que uneix Evian (França) amb St-Maurice (Suïssa), sols esta operatiu el ramal suís, encara que existeixen projectes per posar en funcionament de nou tota la línia. Una unitat RABDe 560 ens portarà de Montney fins a Le Bouveret.
A Le Bouveret esta ubicat el Swis Vapor Parc, instal·lació de trena escala mol coneguda per ama’ns del ferrocarril a escala, la superfície del parc es de 17.000 m2, la longitud de les vies principals son de 1.700 metres mes 300 metres de vies secundaries, tot el circuit esta dotat de tres carrils per poder funcionar vehicles amb rodatge de 5” i 7 ¼”,  27 agulles, 5 túnels i 10 ponts forment aquest circuit en el que esta representat a escala els principals monuments del Valais i d’altres llocs suissos.
En front d’estació de Le Bouveret es troba el moll, des de aquí amb el vaixell Genéral-Guisan de la companyia CGN (Compagnie Générale de Navigation) ens portarà fins a Montreux i amb els Ferrocarrils Federal fins Aigle.

Característiques tècniques:

AOMC (TPC) – Aigle-Ollon-Monthey-Champéry

Línia:

Data d’inauguració (AOM): 3 d’abril de 1907    
Longitud: 23 Km.
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificació: 1.500 V=

Material motor:

BDeh 4/4 Automotor.
Unitats: 3
Números: 501 a 503
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 656 kW.
Velocitat màxima adhesió / cremallera: 30 / 65 Km/h
Seients 2ª classe: 32
Constructor: Vevey

Bt remolc amb cabina.
Unitats: 2
Números: 531 i 532
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe: 40
Normalment acoblats a les unitats 501 a 503

BDeh 4/4 Automotor.
Unitats: 4
Números: 511 a 514
Any de posta en servei: 1.954
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 368 kW.
Velocitat màxima adhesió / cremallera: 18 / 50 Km/h
Seients 2ª classe: 40

Beh 4/8 Automotor.
Unitats: 2
Números: 591 i 592
Any de posta en servei: 2.00º
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 1000 kW.
Velocitat màxima adhesió / cremallera: 30 / 70 Km/h
Seients 2ª classe: 96
Construïts: Bombardier Vevey / Stadler

Be 4/4 Automotor.
Unitats: 4
Números: 101 a 103 i 105
Any de posta en servei: 1.966
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 382 kW.
Velocitat màxima: 65 Km/h
Seients 2ª classe: 44

Bt remolc amb cabina.
Unitats: 2
Números: 132 i 134
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe: 40
Normalment acoblats a les unitats 101 a 105
  
CGN - Compagnie Générale de Navigation 

Vaixell: Général-Guisan
Any posta en servei 1.964
Capacitat: 700  pers.
Eslora:50.2  m
Potencia:2x365 Kw

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada