Aquest ferrocarril esta integrat al consorci TPRNOV: Transports publics régionaux Nyon ouest-Vaudois.
NStCM és un ferrocarril de via estreta situat a l'oest de Suïssa , que actualment uneix el poble de Nyon, que es troba situat a la riba nord del llac Leman i el poble de La Cure, situat a la frontera francesa. El ferrocarril arriba a una alçada de 1.228 metres sobre el nivell del mar al Coll de la Givrine, que és el més alt del Jura.
La línia va ser oberta en tres etapes: de Nyon fins a Saint-Cergue al 12 de juliol de 1916, per arribà al poble de La Cure en la frontera amb França al 18 d'agost de 1917 i finalment a la ciutat francesa de Morez al 07 de març 1921. La secció francesa (12 km.) de La Cure a Morez va ser tancada al 28 de setembre de 1958.
El 2004, l’estació de Nyon va ser modernitzada. El seu pati de vies ubicat al exterior de l’estació dels Ferrocarrils Federals, va ser traslladat a una nova estació subterrània, que consta de dos andanes que estan comunicades per unes escales mecàniques amb l’estació del SBB-CFF-FFS.
|
Antiga estació de Nyon a peu de carrer |
Característiques tècniques línia:
Inaugurada l’any: 1916
Numero de la línia: 155
Longitud: 26,7 km
Ponts: 3
Túnels: 2
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificada a: 1500 V=
Gradient màxim: 60 0/00
Tipologia via: Única
Tràfic: Passatgers
Estacions i baixadors: 17
|
NStCM, ABDe 4/4 5 + B 41, Setembre 1982. |
Característiques tècniques Automotor:
Sèrie: ABDe 4/4
Classe: EMU-1
Rodament: Bo’Bo’
Composició: Motor + Cotxe Remolc
Unitats en servei: Cap
Unitats construïdes: 7
Numeració: 1, 2, 3, 5, 6, 10 i 11
Any de construcció: 1914 a 1918
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 324 kW
Longitud entre topalls: 16.400 mm
Pes: 32,5 tm.
Velocitat: 40 km/h
Seients 1ª classe: 5
Seients 2ª classe: 20
Fabricades per: SWS/BBC, GCV/BBC i D&B/BBC
Nota : L’uniat 10 esta en procés de reconstrucció per Nyon-St.Cergue Rétro.
Característiques tècniques Cotxe remolc:
Sèrie: B
Rodament: 2’2’
Unitats en servei: 2
Numeració: 341 i 342
Any de construcció: 1949
Any de posta en servei: 1978
Amplada carril: 1000 mm
Longitud entre topalls: mm
Pes: 16,5 tm.
Seients 2ª classe: 66
Fabricats per: SWS
Nota: Cotxes adquirits de segona ma l’any 1978 a la companyia BTI.
|
NStCM BDe 4/4 221, St.Cergue 14-10-1995 |
Característiques tècniques Automotor:
Sèrie: BDe 4/4
Classe: EMU-1
Rodament: Bo’Bo’
Unitats en servei: 1
Numeració: 221
Any de construcció: 1936
Any de posta en servei: 1991
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 324 kW
Esforç de tracció: 35 kN
Longitud entre topalls: 15.500 mm
Pes:30,3 tm.
Velocitat: 60 km/h
Seients 2ª classe: 40
Fabricat per: SWS/SAAS
Nota: Vehicle adquirit de segona ma l’any 1991 a la companyia LEB.
|
NStCM Bt 302 + Be 4/4 202, Coll de la Girvine, Juny 2003 |
Característiques tècniques Automotor:
Sèrie: Be 4/4
Classe: EMU-1
Rodament: Bo’Bo’
Composició: Motor + Remolc pilot
Unitats en servei: 5
Numeració: 201 a 205
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 752 kW
Esforç de tracció: 75 kN
Longitud entre topalls: 17.500 mm
Pes: 33,5 tm.
Velocitat: 65 km/h
Seients 2ª classe: 40
Fabricats per: ACMV/BBC
Característiques tècniques Cotxe Pilot:
Sèrie: Bt
Rodament: 2’2’
Unitats en servei: 5
Numeració: 301 a 305
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Longitud entre topalls: 17.500 mm
Pes: 19 tm.
Seients 2ª classe: 52
Fabricats per: ACMV/BBC
|
NStCM XTm 2/2 251, Coll de la Girvine, 15-10-1999 |
Característiques tècniques dresina:
Sèrie: XTm 2/2
Classe: B
Unitats en servei: 1
Numeració: 251
Any de construcció: 1984
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Diesel hidràulica.
Potencia: 149 kW
Pes: 15 tm
Velocitat: 40 km/h
Fabricades per: Beilhack/Deutz
Grua: Hiab
Nota: Preparada per portar una llevaneus rotatòria en la part davantera del vehicle.