dilluns, 29 d’abril del 2013

GPS (MOB) Gm 4/4 - Chemins de fer Montreux-Oberland Bernois

En l’any 1976 va ser comprada la locomotora Gm 4/4 2003 a la empresa Moyse de La Courneuve (França), primera locomotora diesel elèctrica de quatre eixos dels Chemins de fer Montreux-Oberland Bernois. Comprovats els bons rendiments d’aquesta locomotora va ser encarregada una segona unitat. En el transcurs de construcció d’aquesta segona locomotora, la empresa Moyse va fer fallida. Despres de llargues demores la empresa CFD de Montmirail (França) va ser capaç de concluir la segona locomotora, numerada 2004, i va ser entregada l’any 1981. 


En els anys 2008/2009 les dos unitats van ser modernitzades per Railtec Systems GmbH. Els motors originals Poyaud V12, van ser substituït per uns nous motors Scania 6C i es va incorporar la electrònica de control a les locomotores. 
Gm 4/4 2003 "Montbovon", Estació de Montbovon, 24-05-2000
Característiques tècniques: 

Sèrie: Gm 4/4 
Rodament: Bo’Bo’
Unitats en servei: 2
Unitat construïdes: 2
Numeració: 2003 “Montbovon” i 2004 “Albeuve”
Any de construcció: 1976 i 1982 
Amplada carril: 1.000 mm 
Tracció: Diesel elèctrica 
Longitud entre topalls: 12.000 mm 
Pes: 44 tm 
Potencia: 632 kW 
Motor: Scania 6C 
Transmissió: Leroy-Somer 
Velocitat: 80 km/h 
Fabricades per: Moyse i CFD 
Modernitzades per: Railtec Systems

dijous, 25 d’abril del 2013

TMB – Viatge històric

Folleto, 25-04-2013

Billet, 25-04-2013
Aquesta nit, (25 d’abril de 2013), s’ha realitzat un viatge amb material històric de la Fundació TMB. El viatge a començat a les 00:30 hores a l’estació L2 La Pau , el tren ha circulat fins l’estació L2 Sagrada Família i retor a l’estació de la Pau, em estat 250 els afortunats a poder realitzar aquest viatge. 

Logo, Gran Metro, 25-04-2013
El tren format pels vehicles M1-M6-M8 del Gran Metro, amb els seus color originals negre i grana, van ser numerats mes tard en la sèrie 300, son aquells que van inaugurar el 30 de desembre de 1924 la línia del Gran Metro entre les estacions de Lesseps i Catalunya, la primera de Barcelona i precursora de l’actual L3. Van funcionar més de 60 anys, fins a la seva retirada definitiva del servei a finals de 1987.

TMB M1-M6-M8, Estació La Pau, 25-04-2013
TMB M1-M6-M8, Estació La Pau, ambient exterior, 25-04-2013

TMB M1-M6-M8, ambient interior, 25-04-2013
TMB M1-M6-M8, interior M8, 25-04-2013


TMB M1-M6-M8, Estació Sagrada Famía, ambient Reto, 25-04-2013

dimarts, 23 d’abril del 2013

CEV Te 2/2 81 – Chemins de fer Electriques Veveysans

La companyia, Chemins de fer Electriques Veveysans (CEV), ara forma par de (MVR) Transport Montreux – Vevey – Riviera. 

CEV Te 2/2 81, estació Gstaad, 24-05-2000
Aquest locomotora va ser construïda per els tallers del CEV de Vevey, a partir d’ un tramvia de Lucerna, adquirit de segona ma. 

Característiques tècniques: 

Sèrie: Te 2/2 
Rodament: B 
Unitats en servei : 1 
Unitat construïdes: 1 
Numeració: 81 
Any de construcció: 1921 
Reconstruïda l’any: 1963 
Amplada carril: 1000 mm 
Tracció: Eléctrica 
Potencia: 62 kW 
Voltatge: 900 V= 
Velocitat: 30 km/h 
Fabricada per: SWS, MFO, CEV

dissabte, 20 d’abril del 2013

TPF Te 2/2 12 – Transports Publics Fribourgeois


Te 2/ 12, Estació de Montbovon, 24-05-2000
Aquesta locomotora, inicialment Ge 2/2 501, va ser encarregada per CEG – Chemin de fer Electrique de la Gruyère avui integrada a TPF. Va ser construïda en els tallers del CEG amb equipament elèctric de MFO – Manchinenfabrik Oerlikon. 

Te 2/2 12, Estació de Montbovon, 24-05-2000
Característiques tècniques:

Sèrie: Te 2/2 
Rodament: Bo 
Unitat construïdes:1 
Numeració: 12 
Any de construcció: 1913 
Reconstruïda l’any: 1954 
Amplada carril: 1000 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 900 V= 
Potencia: 77,4 kW 
Longitud entre topalls: 6.200 mm 
Pes: 9,0 tm
Velocitat: 50 km/h 
Fabricades per: CEG / MFO 
Nota: Assignada a l’estació de Montbovon.

dimecres, 17 d’abril del 2013

Carrers amb advocacions ferroviàries de la Ciutat de Barcelona

Diversos carrer de Barcelona que porten una advocació ferroviària.

Plaça del Carril, amb el nom de “Carril” era conegut en el barri de les Tres Torres, el tren de Barcelona a Sarrià (FBS), avui integrat en Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquesta plaça es troba situada en el encreuament de l’Avinguda Via Agusta amb el Carrer dels Vergós. 














Carrer de Viada, aquest carrer del barri de Gràcia esta dedicat al prohom que va fer possible el primer ferrocarril de Catalunya, Barcelona – Mataró. Aquest carrer esta situat entre el Carrer de Torrent d’Olla i el carrer de Providència, que es la seva prolongació. 





Parc de l'Estació del Nord, aquet parc esta situat en el antic pati de vies de l’Estació del Nord adjacent a l’antiga estació que pertanyia a la Compañia de los Caminos de Hierro del Norte de España. 


Carrer del Ferrocarril, situat en el Barri del Poble Nou, aquest carrer recorda el antic traçat en superfície del ferrocarril Barcelona a Mataró. Uneix el Carrer Taulat amb Passeig Calvell. 









Avinguda del Carrilet, aquesta avinguda esta construïda sobre la traça de les vies dels Ferrocarrils Catalans, avui integrat en el Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que sortint de l’estació de la Magoria es dirigien cap a Sant Boi. Aquesta avinguda te continuïtat en els municipis adjacents. 






Carrer dels Ferrocarrils Catalans, situat en el barri del Polvorí, sobre el antic traçat del ramal de mercaderies que unia l’estació Magoria amb el port de Barcelona dels Ferrocarrils Catalans. Surt del Carrer Mare de Deu de Port i mora en el mateix carrer a davant del Cementiri de Montjuic.







Plaça de l'Estació i Carrer de l' Estació, es troben situat en el barri de Sant Andreu de Palomar . En aquesta plaça es troba situada l’estació de ADIF (Renfe) de Sant Andreu Comtal. D’aquesta plaça surt el Carrer de l’Estació.

diumenge, 14 d’abril del 2013

Tramvies TPG - Transports Publics Genevois

TPG - Transports Publics Genevois, integrat en UNIRESO.

TPG Be 4/4 67, Ginebra 13-10-1995
TPG Be 4/6 804 + 806, Pont Neuf, Carouge, 8-06-2000
TPG Be 4/8 842 Pont Neuf, Carouge, 8-06-2000 
TPG Be 6/8  861 Rue Ancienne, Carouge, 13-06-2005

dimecres, 10 d’abril del 2013

Manteniment de Vies

Aquest dies passat han estat estacionades en la via de topera de l’estació de Badalona, dos vehicles de manteniment de vies en concret: una batonadora i una perfiladora de balast. 

Característiques de la batonadora 


Propietari: CONVENSA (Conservaciones y Ventas que pertany al Grup FCC). 
Marca: Plasser & Theurer 
Matricula P-201-CVS 
Matricula UIC: 99.71.30.15.201-7 
Longitud entre topalls: 19.000 mm. 
Tara: 55,5 tm 
Velocitat màxima: 90 km/h 

Característiques de la perfiladora de balast 


Propietari: Fomento de Construcciones y Contratas (FCC). 
Marca: Plasser & Theurer 
Matricula P-203-FCC 
Matricula UIC: 99.71.30.35.203-9
Longitud entre topalls: 15.440 mm. 
Tara: 25 tm 
Velocitat màxima: 70 km/h

dissabte, 6 d’abril del 2013

MTGN – Montreux – Territet – Glion – Rocher-de-Naye

Aquesta companyia ara forma par de (MVR) Transport Montreux – Vevey – Riviera. 


Els seus serveis estan englobats dins l’oferta “Goldespass” del Montreux-Oberland-Bahn (MOB). 

Rochers-de-Naye, Juny 1988
La línia de Rochers-de-Naye va ser realitzada en dos etapes. El tram superior va ser el primer en ser obert. El seu traçat audaç va portar les vies de Glion fins el Rochers-de-Naye, des de on es divisa una magnifica vistes tan del Llac Leman com dels Alps. Aquest primer tram va ser inaugurat l’any 1892 per la companyia (GN) Glion Rochers-de-Naye. En aquells temps l’única unió de Glion amb la ribera del llac, era per mitja del funicular (TG) Terriet – Glion, que encara esta en funcionament. 
El segon tram va ser inaugurat 1909 i unia Glion amb Montreux, per la companyia (MG) Montreux – Glion. 

ABhe 2/4 202, Juny 1983, Glion
En l’any 1992 les dos companyies es fusionen. 

L’estació inferior, Montreux, es comuna als Ferrocarrils Federals, al Montreux-Oberland-Banh (MOB) i al tren de cremallera Montreux–Territet– Glion–Rocher-de-Naye (MTGN). Aquesta estació te tres amples de vies: 1435, 1000 i 800 mm. 
Bhe 4/8 303, Juny 1983, Glion
L’any 2001 es crea MVR, per la fusió de diferents línies de via estreta i funiculars: Chemin de fer Electriques Veveysans (CEV), Territet– Glion–Rocher-de-Naye (MTGN), Les Avans – Sonloup (LAS), Vevey – Mont Pélerin (VCP) i Terriet – Glion (TG). 


Característiques tècniques de la línia: 

Inaugurada l’any: 1892 / 1909
Estació inferior: Estació de Montreux, 395 msnm. 
Estació superior: Rocher-de-Naye, 1.970 msnm. 
Desnivell: 1.575 m. 
Longitud: 10,3 km 
Túnels: 10 
Amplada via: 800 mm. 
Electrificada a: 850 V= 
Gradient màxim: 22 0/0 
Tipologia via: Única amb cremallera 
Tipus cremallera: Abt 
Tràfic: Passatgers 
Estacions i baixadors: 16 

Característiques tècniques automotors: 

Bhe 2/ 204, Maig 1999, Montreux
Sèrie: Bhe 2/4 (ABhe 2/4) 
Rodament: 2’z2’z 
Composició: EMU-1 
Unitats en servei: 1 
Unitat construïdes: 8 
Numeració: 201 a 208 
Any de construcció: 1938/ 1939, 1946 i 1966 
Amplada carril: 800 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 850 V= 
Potencia: 150 kW 
Esforç de tracció: 42 kN 
Longitud entre topalls: 15.050 mm 
Pes: 15,5 tm 
Velocitat: 18 km/h 
Seients 2ª classe: 42 
Fabricades per: SLM i BBC 

Bhe 4/8 303, Agost 1988, Rochers-de-Naye
Sèrie: Bhe 4/8 
Rodament: 2’z2’z + 2’z2’z 
Composició: EMU-2 
Unitats en servei: 5 
Unitat construïdes: 5 
Numeració: 301 a 305 
Any de construcció: 1983, 1992 i 2010 
Amplada carril: 800 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 850 V= 
Potencia: 800 kW 
Esforç de tracció: 150 kN 
Longitud entre topalls: 23.890 mm 
Pes: 33,5 tm 
Velocitat: 25 km/h 
Seients 2ª classe: 96 
Fabricades per: SLM/Siemens i MOB Chernex/Siemens

dilluns, 1 d’abril del 2013

NStCM – Chemin de fer Nyon - Saint-Cergue – Morez

Aquest ferrocarril esta integrat al consorci TPRNOV: Transports publics régionaux Nyon ouest-Vaudois. 


NStCM és un ferrocarril de via estreta situat a l'oest de Suïssa , que actualment uneix el poble de Nyon, que es troba situat a la riba nord del llac Leman i el poble de La Cure, situat a la frontera francesa. El ferrocarril arriba a una alçada de 1.228 metres sobre el nivell del mar al Coll de la Givrine, que és el més alt del Jura. 

La línia va ser oberta en tres etapes: de Nyon fins a Saint-Cergue al 12 de juliol de 1916, per arribà al poble de La Cure en la frontera amb França al 18 d'agost de 1917 i finalment a la ciutat francesa de Morez al 07 de març 1921. La secció francesa (12 km.) de La Cure a Morez va ser tancada al 28 de setembre de 1958. 

El 2004, l’estació de Nyon va ser modernitzada. El seu pati de vies ubicat al exterior de l’estació dels Ferrocarrils Federals, va ser traslladat a una nova estació subterrània, que consta de dos andanes que estan comunicades per unes escales mecàniques amb l’estació del SBB-CFF-FFS. 

Antiga estació de Nyon a peu de carrer
Característiques tècniques línia: 
Inaugurada l’any: 1916
Numero de la línia: 155
Longitud: 26,7 km 
Ponts: 3 
Túnels: 2 
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificada a: 1500 V=
Gradient màxim: 60 0/00 
Tipologia via: Única
Tràfic: Passatgers
Estacions i baixadors: 17 

NStCM, ABDe 4/4 5 + B 41, Setembre 1982.
Característiques tècniques Automotor: 
Sèrie: ABDe 4/4 
Classe: EMU-1 
Rodament: Bo’Bo’
Composició: Motor + Cotxe Remolc
Unitats en servei: Cap 
Unitats construïdes: 7 
Numeració: 1, 2, 3, 5, 6, 10 i 11 
Any de construcció: 1914 a 1918 
Amplada carril: 1000 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 1500 V= 
Potencia: 324 kW 
Longitud entre topalls: 16.400 mm 
Pes: 32,5 tm. 
Velocitat: 40 km/h 
Seients 1ª classe: 5 
Seients 2ª classe: 20 
Fabricades per: SWS/BBC, GCV/BBC i D&B/BBC 
Nota : L’uniat 10 esta en procés de reconstrucció per Nyon-St.Cergue Rétro. 

Característiques tècniques Cotxe remolc: 
Sèrie: B
Rodament: 2’2’ 
Unitats en servei: 2
Numeració: 341 i 342
Any de construcció: 1949
Any de posta en servei: 1978
Amplada carril: 1000 mm 
Longitud entre topalls: mm 
Pes: 16,5 tm. 
Seients 2ª classe: 66 
Fabricats per: SWS 
Nota: Cotxes adquirits de segona ma l’any 1978 a la companyia BTI. 

NStCM BDe 4/4 221, St.Cergue 14-10-1995
Característiques tècniques Automotor: 
Sèrie: BDe 4/4 
Classe: EMU-1 
Rodament: Bo’Bo’
Unitats en servei: 1 
Numeració: 221 
Any de construcció: 1936 
Any de posta en servei: 1991
Amplada carril: 1000 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 1500 V= 
Potencia: 324 kW 
Esforç de tracció: 35 kN 
Longitud entre topalls: 15.500 mm 
Pes:30,3 tm. 
Velocitat: 60 km/h 
Seients 2ª classe: 40 
Fabricat per: SWS/SAAS 
Nota: Vehicle adquirit de segona ma l’any 1991 a la companyia LEB. 

NStCM Bt 302 + Be 4/4 202, Coll de la Girvine, Juny 2003
Característiques tècniques Automotor: 
Sèrie: Be 4/4 
Classe: EMU-1 
Rodament: Bo’Bo’
Composició: Motor + Remolc pilot
Unitats en servei: 5 
Numeració: 201 a 205 
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 1500 V= 
Potencia: 752 kW 
Esforç de tracció: 75 kN 
Longitud entre topalls: 17.500 mm 
Pes: 33,5 tm. 
Velocitat: 65 km/h 
Seients 2ª classe: 40 
Fabricats per: ACMV/BBC 

Característiques tècniques Cotxe Pilot: 
Sèrie: Bt
Rodament: 2’2’
Unitats en servei: 5
Numeració: 301 a 305
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Longitud entre topalls: 17.500 mm 
Pes: 19 tm. 
Seients 2ª classe: 52 
Fabricats per: ACMV/BBC 

NStCM XTm 2/2 251, Coll de la Girvine, 15-10-1999
Característiques tècniques dresina: 
Sèrie: XTm 2/2
Classe: B 
Unitats en servei: 1
Numeració: 251 
Any de construcció: 1984
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Diesel hidràulica.
Potencia: 149 kW 
Pes: 15 tm 
Velocitat: 40 km/h
Fabricades per: Beilhack/Deutz
Grua: Hiab 
Nota: Preparada per portar una llevaneus rotatòria en la part davantera del vehicle.