ET-FV - Eusko Trenbideak
Les unitats de la sèrie 3.100 procedeixen de la profunda transformació realitzada a partir de 1986 sobre els trens de la sèrie 100 dels antics Ferrocarriles y Transportes Suburbanos de Bilbao (FTS).
L'any 1986 en entrar en servei les noves unitats de la sèrie 200 substituint a les unitats 100, Euskotren va estudiar la possibilitat de reconstruir aquests trens, que encara eren relativament moderns.
En aquest estudi intervenen les empreses Coinsa i CAF. Les primeres unitats van entrar en servei l'any 1988.
Les noves unitats incorporen moltes millores en respecte a les unitats originals:
Destaquen pels seus frontals, inspirats en les unitats de la sèrie 200.
Noves cabines de conducció, amb el lloc de conducció centrat.
Nous interiors, semblants als utilitzats en la sèrie 200.
Portes automàtiques.
Enganxalls automàtics Schafemberg.
Sistema de megafonia.
La transformació va quedar completada en vuit unitats, numerades:
Cotxes motors, 3101 a 3108.
Cotxe remolcs intermedi, 5101 a 5108.
Cotxe remolcs cabina, 6101 a 6108.
Característiques tècniques:
Sèrie: 3100
Rodament: Bo'Bo' + 2'2' + 2'2'
Composició: EMU-3 (M + R + Rc)
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 8
Numeració: 3101 a 3108
Any de construcció: 1967
Reconstruïdes l'Any: 1986 a 1990
Baixa de servei l'any: 2005
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 471 kW
Motor: 4 X CENEMESA TCW 4022
Longitud entre topalls: 48.580 mm
Pes: 92,4 tm
Velocitat: 75 km/h
Seients 2ª classe: 148
Fabricades per: Coinsa i CAF
Nota: L'unitat 3101, es conserva en el museu d'Azpeita.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada