CGFC - Compañia General de Ferrocarriles Catalanes.
FGC 822 |
Aquestes locomotores van ser demanades pel MOP com a tipus unificat per a la modernització del servei de maniobres de diferents ferrocarrils de via estreta l'any 1963.
Van ser construïdes per SECN "Sociedad Española de Construcción Naval" de Sestao, sota llicència de la firma anglesa Yorkshire Engine Co. Es van construir un total de 29 locomotores per a sis companyies diferents. Quatre d'elles van ser assignades la Compañia General de Ferrocarriles Catalanes.
FGC 821 (Foto: Jorge Sanz Mongay). |
Característiques tècniques:
Sèrie: 820
Numeració: 821 a 824
Rodament: C'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 4
Unitats construïdes: 29
Any de construcció: 1964 a 1967
Any posada en servei: 1967
Any baixa servei: 1990
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel Hidràulica
Longitud entre topalls: 7.120 mm
Pes: 33,5 tm.
Potencia: 161 kW
Motor: 1 x Rolls Royce tipus C6 TFL
Velocitat: 30 km/h
Fabricada per: SECN
Notes:
La número 821, traslladada a Castellar de N'Hug , pel no nat museu del ferrocarril. Traslladada Arganda com a permuta per un automotor Billard. En restauració per CIFVM.
La número 822 i 823, desballestades.
La número 824, venuda a Chemin de Fer de la Baie de Somme (França), l'any 1991.
FGC 824 (Foto Chemin de Fer de la Baie de Somme) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada