diumenge, 8 de febrer del 2015

ET-FV, Locomotores sèrie 15 a 17

Eusko Trenbideak - Ferrocarriles Bascos

                                                                            Foto: JP Verger
Locomotores Elèctriques van ser construïdes a causa de la gran demanda de serveis, després de la Guerra Civil. Fabricades per ASEA en 1950, provenen de l'antiga companyia dels "Ferrocarriles Vascongados", entremig també varen estar englobades a FEVE.

Aquestes locomotores eren molt semblants, tan mecànicament com en l'apartat elèctric amb la sèrie anterior, les ASEA números 11 a 14. La carrosseria es diferenciava en el fet de no disposar dels balconets frontals, un altre diferencia, consistia que els eixos venien equipat de rodaments.

En l'època FEVE estaven englobades en la sèrie 4200.

En 1994 van començar una sèrie de reformes en les unitats d'aquesta sèrie: nova carrosseria, enganxall Alliance, autòmat programable de tracció, frens d'aire comprimit, ect. Varen ser utilitzades per a trens de manteniment.

Aquestes locomotores també van ser denominades amb noms de muntanyes d'Euskal Herria: 15 Amboto; 16 Oiz; 17 Udalaitz.


Característiques tècniques:

Sèrie: ex 4200
Tipus: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 3
Numeració: 15 a 17 (4201 a 4203)
Any de construcció: 1950
Any de reconstrucció: 1994 i 1995
Any retirada servei: 2010
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 530 kW
Motors: 4 X ASEA
Velocitat: 70 km/h
Construïdes per: ASEA
Reconstruïdes per: COINSA
Números de fàbrica: 1270,1271 i 1272
Notes: Estat actual, 15, Amboto, llibrea groga, preservada en el Museu Basc del Ferrocarril;16, Oiz, baixa; 17, Udalaitz, baixa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada