Aquest cap de setmana passat (dissabte 3 d'octubre), vàrem realitzar una excursió a Móra la Nova, amb aquest mític tren, per realitzar una visita a les instal·lacions de l'Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Mora la Nova.
Composició que va efectuar el viatge:
Locomotora 252 (252-052-6)
Furgo Talgo RT 212-04 (92 71 69-20 793-7)
Cotxe 2° Talgo RT 202-26 (92 71 69-20 792-9)
Cotxe 2° Talgo RT 202-01 (92 71 69-20 791-1)
Cotxe 2° Talgo RT 202-13 (92 71 69-20 790-3)
Cotxe 2° Talgo RT 202-11 (92 71 69-20 789-5)
Cotxe Bar Talgo RT 206-02 (92 71 69-20 785-3)
Cotxe 2° Talgo RT 202-16 (92 71 69-20 784-6)
Cotxe 2° Talgo RT 202-05 (92 71 69-20 783-8)
Cotxe 1a Talgo RT 201-08 (92 71 69-20 781-2)
Furgo Talgo RT 211-03 (92 71 69-20 780-4)
El Català Talgo va ser el nom que va rebre un tren Trans Europ Express que unia Ginebra (Suïssa) amb Barcelona via França, entre els anys 1969 i 2010. En l'any 1982 va passar a integrar-se a la xarxa InterCity primer i a la xarxa EuroCity després (any 1987) fins que va deixar de circular el 18 de desembre de 2010.
Per a la seva creació va ser clau l'invent del sistema de rodadura desplaçable dels trens Talgo III RD que permetia passar de l'ample de via espanyol al francès directament.
El recorregut inicialment de 864 quilòmetres es realitzaven en 9.50 hores, incloïa les següents parades: Barcelona – Gerona – Port Bou – Cerbère – Perpiñán – Narbonne – Béziers – Sète – Montpellier – Nimes – Aviñón – Valence – Romans Bourg de Péage – Grenoble – Challes les Eaux – Chambéry – Aix les Bains – Culoz – Bellegarde – Ginebra.
Estació Ginebra 1958 |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada