L'any 1953 Renfe va contractar 20 unitats d'aquesta sèrie de locomotores de maniobres, a l'empresa alemanya Krauss-Maffei. L'empresa alemanya Henschel també participa en la construcció d'aquestes locomotores.
Aquestes locomotores podien realitzar serveis de línia segons el graó de velocitat seleccionat en la caixa de transmissió.
El motor d'aquestes locomotores estava sobrealimentat.
Postal |
Característiques tècniques:
Sèrie: 305
Antiga sèrie: 10500
Numeració: 305-001-0 a 305-020-0
Rodament: D
Unitats en servei: 1 (Arcelor), 2 (Preservades)
Unitat postes en servei: 20
Any de construcció: 1954
Any posada en servei: 1954
Any baixa servei: 1972
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel hidràulica
Longitud entre topalls: 9560 mm
Pes: 60 tm.
Potencia: 330 kW
Esforç de tracció: 176 kN
Motor: 1 X Sulzer 6LDA-22
Transmissió: Voith L37V
Velocitat: 30/60 km/h
Frens: Aire comprimit, buit.
Fabricada per: Henschel i Krauss Maffei
Model: ML 550 D
Numero s de fàbrica: 28520 a 28529 i 28544 a 28553
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada