dijous, 19 de novembre del 2015

Unitat de tren sèrie 444, de Renfe.


Postal
Aquestes unitats de tren son conegudes amb el sobrenom de "Electrotren".

El seu disseny i concepció tècnica deriva en part de la sèrie anterior 432 i de les unitats de rodalies sèrie 440.

Aquestes unitats de tren monotensió, estaven formades per un cotxe motor amb cabina i departament furgó, cotxe remolc i cotxe remolc amb cabina.

En la seva vida útil primerament varen estar destinades als trens de llarg recorregut diürns, par desprès passar a efectuar serveis regionals, principalment el servei "Catalunya Express".

10 d'aquestes unitats varem ser reformades i venudes a Xile com a sèrie 444.600 o UTS 600.

Aquestes unitats de tren en lluit diferents combinacions de color: Vermelles amb llampec groc i tester groc i vermell (original), Blanques amb ratlla blava i tester groc i negra (Llarga distancia), Blanques amb ratlla taronja i tester groc i negra (Catalunya Exprés) i Blanca amb ratlla violeta i tester taronja i blanc (Media distancia).


Característiques tècniques:

Sèrie: 444
Tipus: EMU-3
Rodament: Bo'Bo' + 2'2' + 2'2'
Composició: Mc-R-Rc
Unitats en servei: 0 
Unitat construïdes : 14
Unitats preservades: 3
Numeració: 444.001-2 a 444-014-5 
Any de construcció: 1980 
Any de reconstrucció: 1992 a 1994 
Any retirada servei : 2008 
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge : 3 kV=
Potencia: 1160 kW 
Motors: 4 X MB-3165-C 
Longitud total entre topalls: 78.350 mm
Sistemes seguretat: ASFA, SEC
Sistemes de fre: Dimanic, neumàtic, patí electromagnètic i d'estacionament.
Pes total: 151 tm
Velocitat: 140 km/h
Seients total 2ª classe: 212 (Configuració regional)
Seients de 1ª:classe 52 (Configuració llarga distancia)
Seients de 2ª classe: 160 (Configuració llarga distancia)
Construïdes per: CAF, MACOSA, Westinghouse Española i Mitsubishi. 
Comandament múltiple: 3 
Nota: Al ser remodelegades per a serveis regional, varem passar a ser de classe única de 2ª, el sistemes de vídeos i bar varem ser suprimit i aquest va ser substituït per un espai multius amb maquines dispensadores de begudes i equipat amb semi butaques.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada