Aquests dos avions són singulars en l'àmbit dels parcs actual de les companyes aèries europees, per les poques unitats en vol.
Viatge d'anada de Barcelona a Lisboa, realitzat amb un Embraer ERJ 145 EP, l'embarcament en l'aeroport del Prat, caminant des de la terminal a l'avió, és ben poc habitual, per aquestes latituds. En l'interior no ja lloc per l'equipatge de mà, s'entrega a peu d'avió, viatge en la bodega d'aquest, i és entregat a mà en baixar de l'avió.
Viatge de tornada de Lisboa a Barcelona, en un Fokker F-100, avió que esta en el final de la seva vida operativa.
Aquests dos avions son operat per la companyia PGA - Portugália Airlines (Companhia Portuguesa de Transportes Aéreos S.A.), filial de TAP.
Característiques tècniques Embraer ERJ 145 EP:
Motors: 2× Turbofan Rolls-Royce AE 3007, instal·lats en la part posterior del fuselatge.
Capacitat: 45 passatgers.
Longitud: 29,9 m
Envergadura: 20 m
Altura: 6,8 m
Velocitat màxima operativa: 834 km/h
Abast: 2963 km
Pes buit: 11667 kg
Peso màxim a l'enlairament: 21 100 kg
Tripulació: 2 pilots, 2 tripulants de cabina.
Característiques tècniques Fokker F-100:
Motors: 2 X Rolls Royce Turbofan Tay 650, instal·lats en la part posterior del fuselatge.
Capacitat: 97 passatgers.
Longitud: 35,53 m
Envergadura: 28,08 m
Altura: 8,50 m
Velocitat màxima de vol: 845 km/h
Abast màxim: 4.300 km
Peso de l'avió buit: 24.272 kg
Peso màxim en enlairament: 43.390 kg
Tripulació: 2 pilots i 3 tripulants de cabina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada