dissabte, 12 de desembre del 2015

Dos avions singulars.

Aquests dos avions són singulars en l'àmbit dels parcs actual de les companyes aèries europees, per les poques unitats en vol.

Viatge d'anada de Barcelona a Lisboa, realitzat amb un Embraer ERJ 145 EP, l'embarcament en l'aeroport del Prat, caminant des de la terminal a l'avió, és ben poc habitual, per aquestes latituds. En l'interior no ja lloc per l'equipatge de mà, s'entrega a peu d'avió, viatge en la bodega d'aquest, i és entregat a mà en baixar de l'avió.





Viatge de tornada de Lisboa a Barcelona, en un Fokker F-100, avió que esta en el final de la seva vida operativa.



Aquests dos avions son operat per la companyia PGA - Portugália Airlines (Companhia Portuguesa de Transportes Aéreos S.A.), filial de TAP.

Característiques tècniques Embraer ERJ 145 EP:

Motors: 2× Turbofan Rolls-Royce AE 3007, instal·lats en la part posterior del fuselatge.
Capacitat: 45 passatgers.
Longitud: 29,9 m
Envergadura: 20 m
Altura: 6,8 m
Velocitat màxima operativa: 834 km/h
Abast: 2963 km
Pes buit: 11667 kg
Peso màxim a l'enlairament: 21 100 kg
Tripulació: 2 pilots, 2 tripulants de cabina.

Característiques tècniques Fokker F-100:

Motors: 2 X Rolls Royce Turbofan Tay 650, instal·lats en la part posterior del fuselatge.
Capacitat: 97 passatgers.
Longitud: 35,53 m
Envergadura: 28,08 m
Altura: 8,50 m
Velocitat màxima de vol: 845 km/h
Abast màxim: 4.300 km
Peso de l'avió buit: 24.272 kg
Peso màxim en enlairament: 43.390 kg
Tripulació: 2 pilots i 3 tripulants de cabina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada