L'origen d'aquesta petita subsèrie de locomotores, troba els seus orígens en el concurs de "Adquisión de Locomotoras Diésel de Linea" publicat en el BOE del 3 de maig de 1963.
Com a resultat d'aquest concurs van ser encarregades, 60 locomotores ALCO/Euskalduna sèrie 2100 i 60 locomotores GM/Macosa sèrie 1900.
Degut que el grau de nacionalització d'aquesta sèrie 1900 era molt alta, i preveien un retràs important en la seva entrega, Renfe va optar, davant de la falta peremptòria de locomotores, encarregar 10 unitats directament a la fàbrica de "La Grange" de G.M.
Aquestes unitats eren del model estàndard d'exportació de G.M., del tipus G-16 monocabines, amb característiques tècniques iguals als models fabricats a Espanya amb la sola diferència destacada, del pes.
Postal |
Característiques tècniques:
Sèrie: 319
Antiga sèrie: 1900
Numeració: 319-061-8 a 319-070-9
Numeració original: 1961 a 1970
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 10
Any de construcció: 1965
Any posada en servei: 1965
Any baixa servei: 1992
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - Elèctrica
Longitud entre topalls: 18.472 mm
Pes: 111 tm.
Potencia: 1154 kW
Esforç de tracció: 181 kN
Motor: GM 16-576C
Generador: D32R
Motora tracció: D29
Velocitat: 120 km/h
Fabricada per: GM-EMD
Model: G-16
Numero fabrica: 30468 a 30477
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada