dimarts, 8 de març del 2016

Locomotores (sèrie) 319 "Americanas" de Renfe

L'origen d'aquesta petita subsèrie de locomotores, troba els seus orígens en el concurs de "Adquisión de Locomotoras Diésel de Linea" publicat en el BOE del 3 de maig de 1963.

Com a resultat d'aquest concurs van ser encarregades, 60 locomotores ALCO/Euskalduna sèrie 2100 i 60 locomotores GM/Macosa sèrie 1900.

Degut que el grau de nacionalització d'aquesta sèrie 1900 era molt alta, i preveien un retràs important en la seva entrega, Renfe va optar, davant de la falta peremptòria de locomotores, encarregar 10 unitats directament a la fàbrica de "La Grange" de G.M.

Aquestes unitats eren del model estàndard d'exportació de G.M., del tipus G-16 monocabines, amb característiques tècniques iguals als models fabricats a Espanya amb la sola diferència destacada, del pes.

Postal

Característiques tècniques:

Sèrie: 319
Antiga sèrie: 1900
Numeració: 319-061-8 a 319-070-9
Numeració original: 1961 a 1970
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 10
Any de construcció: 1965
Any posada en servei: 1965
Any baixa servei: 1992
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - Elèctrica
Longitud entre topalls: 18.472 mm
Pes: 111 tm.
Potencia: 1154 kW
Esforç de tracció: 181 kN
Motor: GM 16-576C
Generador: D32R
Motora tracció: D29
Velocitat: 120 km/h
Fabricada per: GM-EMD
Model: G-16
Numero fabrica: 30468 a 30477

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada