RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica
Amb l'electrificació del Ferrocarril d'Albula en l'any 1919, els ferrocarrils rètics tenen la necessitat d'adquirir noves locomotores elèctriques. Els fabricants són les companyies suïsses Schweizerische Lokomotiv und Maschinenfabrik; (SLM), Brown, Boveri & Cie (BBC) i Maschinenfabrik Oerlikon (MFO), que són les encarregades de subministrar les primeres de sis locomotores, de la nova sèrie Ge 6/6, numerades del 401 al 406.
Quan en l'any 1929 és entregada l'última de les 15 noves locomotores Ge 6/6, els ferrocarrils rètics són capaços de substituir per complet la tracció amb locomotores de vapor de la seva xarxa. A partir de llavors, les Ge 6/6 són les encarregades d'arrossegar els trens pesats i titulars del Glacier Express.
Característiques tècniques:
Sèrie: Ge 6/6 - I
Tipus: LE
Anomenades: Rhätisches Krokodil
Rodament: C'C'
Unitats en servei: 2
Unitats preservades: 3
Unitat construïdes: 15
Numeració: 401 a 415
Any de construcció: 1925 a 1929
Any de retirada servei: 1974 a 1984
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 11 kV 17 Hz
Potencia: 794 kW
Esforç de tracció: 152 kN
Motors: 2 X ELM 86/12
Longitud total entre topalls: 13.300 mm
Pes total: 66 tm
Velocitat: 55 km/h
Construïdes per: SLM, BBC i MFO
Notes: Les unitats 414 i 415, realitzant trens turístics.
Les unitats preservades són: la 402 en Museu de Transport de Suïssa (Lucerna), la 406 en el Bahnmuseum Kerzers/Kallnach i la 407 en el Museu Albula, Bergün.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada