RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica.
Les primeres unitats d'aquestes potents locomotores van ser ordenats per RhB en els anys 50 del segle passat. Molts dels components d'aquestes locomotores, que compten amb un cos articulat, han derivat de la Ge 4/4 I.
El motiu principal de necessitar aquestes potents locomotores és el començament, en l'any 1958, de la construcció de la central electricitat a Bergell, que va comportar el transport de fins a 1000 tones de ciment al dia, a partir d'Untervaz. Per aquest motiu els ferrocarrils rètics van necessitar una locomotora amb una capacitat de remolc de 250 tones en les rampes 35‰ de la línia d'Albula.
Les dues primeres van ser lliurades en l'any 1958. Cinc locomotores més, vàrem ser entregades fins a l'any 1965. A partir de l'any 1985, RhB va començar a reemplaçar el color de les locomotores de verd a vermell. Els vells pantògrafs van ser reemplaçats pels pantògrafs mono braç en l'any 1998.
Avui en dia estan destinades principalment a realitzar tren de mercaderies per tota la xarxa dels ferrocarrils rètics i alguns serveis pesat de viatgers.
Característiques tècniques:
Sèrie: Ge 6/-II
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'Bo'
Unitats en servei: 7
Unitat construïdes: 7
Numeració: 701 a 707
Any de construcció: 1958 a 1965
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 11 kV 17 Hz
Potencia: 1776 kW
Esforç de tracció: 218 kN
Motors: 6 X 8SW570
Longitud total entre topalls: 14.500 mm
Pes total: 65 tm
Velocitat: 80 km/h
Construïdes per: SLM, MFO i BBC.
Noms assignat: 701 – Raetia, 702 – Curia, 703 – St. Moritz, 704 – Davos, 705 - Pontresina / Puntraschigna, 706 - Disentis / Mustér i 707 – Scuol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada