RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica
Aquesta sèrie d'automotors van ser entregades entre els anys 1988 i 1990, amb la numeració 51 a 56.
Lliurades en dues sèries de tres unitats, van ser els primers vehicles de via mètrica del món, amb tecnologia trifàsica amb tiristors GTO en els inversors i motors asíncrons.
És remarcable, la seva potencia, ja que són capaços arrossegar amb doble tracció, composicions de 90 o 95 tones, en les dures rampes del Bernina.
En el seu ús diari, normalment van acoblades dues unitats. També podem funcionar acoblades amb les unitats ABe 4/4-II i amb les locomotores Gem 4/4.
Fins a l'arribada de les unitats ABe 4/12, eren les titulars de donar tracció al prestigiós tren turístic Bernina Express.
La seva lliurea en vermella, amb l'escut del Grisons en la capçalera, però els seus laterals van publicitats.
Característiques tècniques:
Sèrie: ABe 4/4-III
Tipus: EMU-1
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 6
Unitat construïdes: 6
Numeració: 51 a 56
Any de construcció: 1988 i 1990
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1.000 V CC
Potencia: 1016 kW
Esforç de tracció: 178 kN
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 16.886 mm
Pes total: 47 tm
Velocitat: 65 km/h
Seients 1a classe: 12
Seients 2a classe: 16
Construïdes per: SLM, ABB
Noms assignats a aquestes unitats: 51 – Poschiavo, 52 – Brusio, 53 – Tirano, 54 – Hakone (els RhB estan agermanats amb el Hakone Tozan Railway, japones), 55 – Diavolezza i 56 – Corviglia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada