RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica
Aquestes unitats de tren estan dissenyades per poder funcionar en tota la xarxa dels ferrocarrils rètics.
Són unitats bicorrent i d'alta potència i amb un gran esforç de tracció. Les característiques de les línies habituals són: el ferrocarril del Bernina St. Moritz-Tirà (pendent màxim del 70‰, amb CC), línia d'Arosa tren de Chur-Arosa (pendent màxim del 60‰, el funcionament de CA) i la línia ferroviària Landquart-Davos Platz (gradient màxim de 45‰, el funcionament de CA)
Les unitats Allegra forment part de la família, Flirt, Spatz i Start de vehicles dissenyats per Stadler.
"Allegra" es refereix a una fórmula de salutació romanx.
Totes les unitats van en lliurea vermella menys la unitat 3512 que va amb publicitat de ABB.
20 de desembre de l'any 2010 la unitat 3502 va superar la velocitat de 145 km/h en el Vereinatunnel, rècord mundial de velocitat en xarxa mètrica.
Característiques tècniques:
Sèrie: ABe 8/12
Tipus: EMU-3
Rodament: Bo'Bo '+ 2'2' + Bo'Bo'
Composició: Mc+R+Mc
Unitats en servei: 15
Unitat construïdes: 15
Numeració: 3501 a 3515
Any de construcció: 2009 i 2010
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 11 kV 16,7 Hz AC / 1.000 V CC
Potencia: 2.600 kW (AC) o 2.400 kW (DC)
Esforç de tracció: 280 kN
Motors: 8
Longitud total entre topalls: 49.500 mm
Pes total: 122 tm
Velocitat: 100 km/h
Seients 1a classe: 24
Seients 2a classe: 76 + 14 en traspontins plegables
Construïdes per: Stadler Rail
Noms assignats a aquestes unitats: 3501 - Willem Gen Holsboer, 3502 - Friedrich Hennings, 3503 - Carlo Janka, 3504 - Darío Cologna, 3505 - Giovanni Segantini, 3506 - Anna von Planta, 3507 - Benedetg Fontana, 3508 - Richard Coray, 3509 - Placidus Spescha, 3510 - Alberto Giacometti, 3511 - Otto Barblan, 3512 - Jörg Jenatsch, 3513 - Simeó Bavier, 3514 - Steivan Brunies i 3515 - Alois Carigiet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada