dimecres, 21 de juny del 2017

Unitats de tren d'alta velocitat, sèrie 100, de Renfe.


La sèrie 100 de Renfe, és la primera sèrie de trens d'alta velocitat de Renfe. Aquest tren és al que sempre se l'ha denominat com a AVE, acrònim d'Alta Velocitat Espanyola, però la veritat és que AVE és el nom del servei d'alta velocitat de Renfe Operadora.

Els trens de la sèrie 100 van ser els primers d'alta velocitat, que van començar a circular a l'abril de l'any 1992, en la línia Madrid-Sevilla.

La sèrie 100 està fabricada per Alstom i deriva directament del TGV Atlantique francès, amb nombroses modificacions per adaptar-los a les condicions d'explotació espanyol, com un nou sistema per disminuir els efectes de les ones de pressió en els túnels, el reforç de la potència dels equips de climatització, etc. A diferència del model francès, incorpora l'ASFA 200 i LZB 80 com a sistemes de senyalització, a més en el 2004 es van incloure a 9 d'aquests trens el sistema ERTMS.

Cada tren està compòs per 2 caps tractors amb 2 vogies motoritzats i 8 remolcs articulats amb vogia compartit.

En 2007, després de 15 anys en servei, la meitat de la vida útil, aquesta sèrie va sofrir una reforma interior i exterior per adequar-se més a les noves necessitats dels viatgers i donar-los un aspecte més nou.

En els anys 2009 i 2010, les 6 unitats de la sèrie 101, van ser transformades per circular en ample estàndard sota catenària a 25 kV, en les LAV i integrades dins la sèrie 100.

Al gener de l'any 2011, Renfe va adjudicar a Alstom l'adaptació de 10 composicions de la sèrie 100 per a la seva futura explotació en la línia d'Alta Velocitat entre Barcelona-París. La transformació a permès que els trens puguin circular en trams sota catenària d'1,5 KV (cc). En aquesta transformació també s'augmenta el nombre de places dels trens fins a 347, en eliminar la classe Club i es completa la senyalització i el sistema de comunicacions en cabina per als sistemes francesos.


Característiques tècniques:

Sèrie: 100
Tipus: EMU-10
Rodament: Bo'Bo'+2'2'2'2'2'2'2'2'2'+Bo'Bo'
Composició:
Mc-R (Club)-R (Prefente)-R (Preferente)-R (Cafeteria)-R (Turista)- R (Turista)- R (Turista)-R-(Turista) -Mc
Unitats en servei: 24
Unitat construïdes: 24 (16+8)
Numeració: 100-101-5 a 100-124-7
Any de construcció: 1992
Any de reconstrucció: 2007 a 2011 
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz (AC)
25 kV 50 Hz (AC) / 1.5 kV (CC)
Potencia: 8.800 kW
Esforç de tracció: 220 kN
Motors: 8 X Alstom SM44-39-B
Longitud total entre topalls: 200.150 mm
Pes total: 392 tm
Velocitat: 300 km/h
Seients totals: 329 (347)
Construïdes per: Alstom / MTM, Meinfesa, CAF, Alcatel, Faiveley i Stone Iberica.
Sistemes seguretat: LZB 80, ASFA 200, ERTMS
Acoblament múltiple: Sí, dues unitats.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada