dijous, 22 de juny del 2017

Unitats de tren de velocitat alta, sèrie 101, de Renfe.


Postal
 En un principi els trens de la sèrie 101 van ser considerats com a subsèrie de la sèrie 100.

A causa dels molts canvis ocorreguts en la planificació de l'alta velocitat entre els anys 1987 i 1989, al principi es van adjudicar un total de 24 trens d'alta velocitat amb ample de via internacional a Alstom per a la línia Madrid-Sevilla. Més endavant es va canviar el contracte a 16 unitats, però després de diversos ajornaments i una important indemnització es van construir els 8 trens restants dels quals 2 van ser de la sèrie 100 i els 6 restants de la sèrie 101.

A partir de l'any 2009 i fins al 2011, els trens d'aquesta sèrie van ser retirats per reconvertir-los en unitats de la sèrie 100.

Els trens d'aquesta sèrie, van ser denominats "Euromed", però Renfe Operadora ha mantingut aquest nom pel servei comercial que realitza en el Corredor del Mediterrani, encara que aquesta sèrie ja a desaparegut.


Característiques tècniques:

Sèrie: 101
Tipus: EMU-10
Rodament: Bo'Bo'+2'2'2'2'2'2'2'2'2'+Bo'Bo'
Composició:
Mc-R (Prefente)-R (Prefente)-R (Preferente)-R (Cafeteria)-R (Turista)- R (Turista)- R (Turista)-R-(Turista) -Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 6
Numeració: 101-101-4 a 101-106-3
Any de construcció: 1992
Any de baixa de servei: 2009 a 2011
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 3 Kv (CC)
Potencia: 5.600 kW
Motors: 8 X Alstom SM44-39-B
Longitud total entre topalls: 200.150 mm
Pes total: 392 tm
Velocitat: 220 km/h
Seients totals: 318
Construïdes per: Alstom / MTM, Meinfesa, CAF, Alcatel, Faiveley i Stone Iberica.
Sistemes seguretat: ASFA200, ATP EBICAB 900
Acoblament múltiple: Sí, dues unitats.


Nota: El 30 de març de l'any 2002, la branca 101.001 va col·lidir lateralment amb una doble composició d'unitats sèrie 448, a l'estació de Torredembarra. A causa de l'accident, aquesta unitat de la sèrie 101 va sofrir danys importants en un dels caps motrius i en alguns dels remolcs intermedis, en ser reconstruït el cap motor danyat, aquest va ser recarrossat com als dels TGV-Duplex francesos.

Foto Internet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada