Renfe 592, La Pobla de Segur, 1984 |
Els automotors dièsel-hidràulics, sèrie 592, són conegudes popularment com a" Camells" a causa de les "gepes" que sobresurten de les caixes a l'altura de les portes i que alberguen els equips d'aire condicionat.
Aquesta sèrie va ser encarregada per Renfe en l'any 1978 a l'empresa MACOSA, més tard Ateinsa, sent a càrrec de l'empresa alemanya MAN la seva motorització.
Cada unitat es compon de 3 cotxes, dos extrems motors i un remolc intermedi. El remolc intermedi alberga el motor auxiliar que fan funcionar els equips del tren.
Cada cotxe disposa de dues portes a cada costat, dividint l'interior en tres sales de viatgers. La disposició de seients és de passadís central, amb dos seients a cada costat.
Quan Renfe es va dividir en unitats de negoci part dels automotors dièsel-hidràulics de la sèrie 592 van ser traspassats a l'UN de Rodalies on van ser modificats per dur a terme aquest servei. La resta del parc dels automotors dièsel-hidràulics de la sèrie 592 va quedar adscrit a l'UN de Regionals.
Renfe 592-089-7 Estació Internacional de Canfranc 1996 |
Característiques tècniques:
Sèrie: 592
Tipus: DMU-3
Rodament: 1A'A1'+2'2'+A1'A1'
Composició: Mc+R+Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 140
Numeració: 592-001-2 a 592-140-8
Any de construcció: 1981 a 1984
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-hidràulica
Potencia: 840 kW
Motors: 4 X MAN BTXUE 3256
Transmissió: Voith modelo: L211r
Longitud total entre topalls: 70.214 mm
Pes total: 131 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients 2a classe: 228
Acoblament: Fins a tres unitats
Cap a l'any 2000, part dels automotors dièsel-hidràulics de la sèrie 592 de l'UN de Regionals van patir una important remodelació en tots els aspectes d'interiorisme i aparença externa, així com una remotorització que els permetia arribar als 140 km / h, donant origen a una nova subsèrie: la 592.2 .
La unitat de tren sèrie 592-201 és el resultat de la remodelació d'una unitat que va patir un accident i es pot considerar el prototipus de la sèrie 592.2, conegut en l'argot ferroviari com a" Atòmic ", se'n la seva composició del tipus de dos cotxes motors i se'n una de les seves característiques mes notables, els carenats de sostres i baixos. Un dels cotxes motors sol te una porta d’entrada per banda
Renfe 592 "Atomico", Congost de Tarradets 2016 |
Característiques tècniques:
Sèrie: 592.2
Tipus: DMU-2
Rodament: 1A'A1' + A1'A1'
Composició: Mc + Mc
Unitats en servei:0
Unitat reconstruïdes: 1
Numeració: 592-201-8 + 592-202-6
Any de reconstrucció: 1989 i 2000
Retirada de servei: 2017
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-hidràulica
Potencia: 840 kW
Motors: 4 X MAN BTXUE 3256
Transmissió: Voith modelo: L211r
Longitud total entre topalls: 70.214 mm
Pes total: 92 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients 2a classe: 138
Reconstruïdes per: MACOSA, TCR Valladolid
Nota: Assignat al diposit de Saragossa va realitzar els últims serveis a la línia de Lleida a La Pobla de Segur, un incendi en un dels seus motor ,octubre de 2017, fa que estigui apartat en el diposit de Saragossa.
Les unitats de tren, subsèrie 592.2, són conegudes en l'argot ferroviari com "Supermans".
En l'aspecte d'interiorisme van ser reformades les sales de viatgers, en què es van substituir els envans que separaven les plataformes d'accés per unes mampares de vidre que donaven una major sensació d'amplitud i lluminositat, reformant-les butaques i canviant-les cortines.
Les reformes a l'exterior dels automotors dièsel-hidràulic es van centrar en la part frontal del tren, que va ser carenada, dotant a aquest automotor d'un aspecte diferent del del seu predecessor..
En l'apartat mecànic van ser substituïts els seus 4 motors MAN 3256 BTXUE per altres 4 motors nous, també MAN, de la sèrie D 2866 LUE, amb major potència. Les transmissions hidràuliques Voith van ser modificades per aprofitar-les, i per aconseguir els 140 km / h de velocitat punta.
Renfe-FGC - 592-200, Estació Lleida-Pirineus, 2014 |
Característiques tècniques:
Sèrie: 592.2
Tipus: DMU-3
Rodament: 1A'A1'+2'2 +A1'A1'
Composició: Mc+R+Mc
Unitat reconstruïdes: 27
Numeració: 592-203-4 a 592-256-2
Any de reconstrucció: 2002
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-hidràulica
Potencia: 1000 kW
Motors: 4 X MAN D 2866 LUE 601
Transmissió: Voith modelo: L211r
Longitud total entre topalls: 70.214 mm
Pes total: 131 tm
Velocitat: 140 km/h
Seients 2a classe: 200
Reconstruïdes per: TCR Valladolid
Acoblament: Fins a tres unitats
Les unitats que van ser assignades a l'UN de Rodalies, van ser modernitzades, adaptant el seu interior a les normes d’aquesta UN, se'n el canvi mes important el canvi de motors.
Renfe Cercanias 592, Estació Valencia, 2007 |
Característiques tècniques:
Sèrie: 592
Tipus: DMU-3
Rodament: 1A'A1' + 2'2' +A1'A1'
Composició: Mc+R+Mc
Unitat Reconstruïdes: 23
Any de reconstrucció: 2000
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-hidràulica
Potencia: 1000 kW
Motors: 4 X MAN D 2866 LUE 601
Transmissió: Voith modelo: L211r
Longitud total entre topalls: 70.214 mm
Pes total: 130 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients 2a classe: 200
Reconstruïdes per: TCR Valladolid
Acoblament: Fins a tres unitats
La subsèrie 592-300/500, aquesta és compon de dues composicions de 2 cotxes motors procedents de reforma adaptades per al servei de Rodalies. Circulen en les línies no electrificades del nucli de Rodalies València.
Renfe Cercanias 592-302, 2007 |
Característiques tècniques:
Sèrie: 592.3/5
Tipus: DMU-2
Rodament: 1A'A1'+A1'A1'
Composició: Mc+Mc
Unitats en servei: 2
Unitat reconstruïdes: 2
Numeració: 592-301-6 + 592-501-1 i 592-302-4 + 592-502-9
Any de reconstrucció: 2000
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel-hidràulica
Potencia: 840 kW
Motors: 4 X MAN BTXUE 3256
Transmissió: Voith modelo: L211r
Longitud total entre topalls: 46.160 mm
Pes total: 90 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients 2a classe: 138
Reconstruïdes per: TCR Valladolid
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada