divendres, 2 d’abril del 2021

Unitat de tren Dièsel-Elèctrica sèrie 2400 "Miniapolos" de Renfe-Feve.

Renfe-Feve - Ferrocarriles de Vía Estrecha.

FEVE - 2416+2466
Vists els bons resultats que havien ofert els anteriors vehicles de la sèrie 2400 «Apolos» de tres cotxes, FEVE es decideix a comprar en l'any 1985 una nova partida d'unitats, idèntiques en tota la seva part mecànica a les primeres, però amb una reduïda composició de dos cotxes i una testera d'aspecte més modern, amb una sola finestra frontal en comptes de les dues finestres i porta d'intercomunicació dels «Apolos». A més aquestes unitats tenien unes portes laterals en la cabina de les quals mancaven els «Apolos». A causa de ser una còpia reduïda dels primers vehicles de la sèrie 2400, a aquests se'ls bateja amb el sobrenom de «Miniapolos».

L'any 1998 FEVE realiza una reforma d'aquesta sèrie: reben aire condicionat, nous interiorismes, pupitres de conducció més còmodes i reforma de les testeres amb una porta lateral d'intercomunicació. També són canviat els motors MAN D-3256 BTYVE per uns Volvo A.H10A-360 de sis cilindres en línia.

FEVE  - 2419+2469
Característiques tècniques:

Sèrie: 2400
Nova sèrie Renfe: 524
Tipus: DMU-2
Rodament: 2'Bo'+Bo'2'
Composició: Mc+Mc
Numeració: 2415+2465 a 2429+2479
Matricula UIC: 95 71 3524 0xx-x
Anys de construcció: 1985 a 1986
Unitats construïdes: 15
Unitats en servei: 8
Amplada carril: 1000 mm.
Tracció: Dièsel-Elèctrica
Potencia: 536,9 kW
Motors: 2 X Volvo A.H10A-360
Generador: 2 X BBC WGXY 315 WG
Motors de tracció: 2 X BBC
Longitud total entre topalls: 34.300 mm.
Amplada: 2.550 mm.
Alçada: 3.600 mm.
Pes total: 67,75 tm.
Velocitat: 80 km/h
Seients 2a classe: 64
Comandament múltiple: 4 unitats
Enganxall: Scharfenberg
Sistemes de seguretat: ASFA digital
Construïdes per: MTM/Macosa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada