dissabte, 10 de juliol del 2021

Locomotores elèctriques, sèrie 270 (7000) de RENFE.

NORTE - Companyia dels Camins de Ferro del Nord d'Espanya.
RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

Renfe 270-001-1 (7001), Museu Ferrocarril Vilanova i La Geltru.

La companyia «NORTE», va decidir adquirir un lot de locomotores elèctriques, en l'any 1926, per destinar-les a les primeres línies electrificades de Catalunya i del País Basc.

Aquest concurs va ser guanyat per les companyies «Ateliers de Construction Oerlikon» part elèctrica, dissenyades per Schindler & Cie i construïdes per «Compañia Euskalduna de Construcción y Reparación de Buques».

Inicialment destinades a la línia Barcelona-Manresa, a partir de l'any 1941, també ho feren entre Barcelona i Sant Joan de les Abadesses, i entre Barcelona i Mataró. Als anys seixanta, foren destinades al dipòsit de Miranda de Ebro per tal de remolcar trens de mercaderies entre aquesta localitat i Bilbao i Irún.

Aquestes locomotores foren concebudes per a serveis polivalents, tot i que serien progressivament rellevades dels serveis més ràpids. Aquestes locomotores elèctriques foren adquirides juntament amb les locomotores de la sèrie 7100 "Morros", molt similars.

Renfe 270-001-1 (7001), Estació de França, BCN.

Característiques tècniques:

Sèrie: 270
Antiga sèrie: 7000
Tipus: LE
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 1
Unitat construïdes: 12
Numeració: 270-001-1 a 270-012-8 (7001 a 70012)
Any de construcció: 1928
Amplada carril: 1668 (1674) mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1323 kW
Esforç de tracció: 138 kN
Motors: 6 X Oerlikon FM550
Diàmetre rodes: 1.300 mm
Longitud total entre topalls: 15.900 mm
Amplada: 3.150 mm
Alçada: 4.200 mm
Pes total: 102 tm.
Pes per eix: 17 tm
Pantògraf: Tipus Hornless
Velocitat: 90 km/h
Números de fàbrica: 77 a 88
Construïdes per: Euskalduna i Oerlikon.

Renfe 270-005-2, Pont de Marina, BCN.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada