TPC –
Transports Publics du Chablais.
AOMC – Aigle-Ollon-Monthey-Champéry.
CGN - Compagnie
Générale de Navigation
Excursió de 1/2
dia. En el nostre cas, juny 2008, des de el Càmping Municipal de Aigle.
Com ja havia
comentat a l’estació de Aigle i conflueixen varies línies de tren, per aquesta
excursió utilitzarem el ferrocarril Aigle-Ollon- Monthey-Champéry.
El traçat d’aquesta
línia surt de l’estació de Aigle en paral·lel a la línia principal dels
Ferrocarrils Federals, se separa d’aquesta línia tot just en arribar als nous
tallers del TPC situat a Châlex, descrivint una
grans corba arriba a l’estació d’ Ollon per desprès de passar la línia del Ferrocarrils
Federals en angle recta per mitja d’un pont per mes endavant i desprès d’haver
creuat tota la plana del Roina, travessa aquest riu abans d’arribar a Monthey.
A Monthey
l’estació dels AMOC (Monthey-Ville) i les del Ferrocarrils Federals (Monthey)
no estan situades una al costat d’altre, cosa que es ben estranya a Suïssa, es te que caminar uns minuts per anar d’una
estació a l’altre. L’estació Monthey del Ferrocarril Federals pertany a la línia
dita del “Tonkin” que uneix Evian (França) amb St-Maurice (Suïssa), sols esta
operatiu el ramal suís, encara que existeixen projectes per posar en
funcionament de nou tota la línia. Una unitat RABDe 560 ens portarà de Montney
fins a Le Bouveret.
A Le Bouveret esta ubicat el Swis
Vapor Parc, instal·lació de trena escala mol coneguda per ama’ns del
ferrocarril a escala, la superfície del parc es de 17.000 m2, la longitud de
les vies principals son de 1.700 metres mes 300 metres de vies secundaries, tot
el circuit esta dotat de tres carrils per poder funcionar vehicles amb rodatge
de 5” i 7 ¼”, 27 agulles, 5 túnels i 10
ponts forment aquest circuit en el que esta representat a escala els principals
monuments del Valais i d’altres llocs suissos.
En front d’estació de Le Bouveret es
troba el moll, des de aquí amb el vaixell Genéral-Guisan de la companyia CGN (Compagnie
Générale de Navigation) ens portarà fins a Montreux i amb els Ferrocarrils
Federal fins Aigle.
Característiques
tècniques:
AOMC (TPC) – Aigle-Ollon-Monthey-Champéry
Línia:
Data d’inauguració (AOM): 3 d’abril de 1907
Longitud: 23 Km.
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificació: 1.500 V=
Material motor:
Unitats: 3
Números: 501 a 503
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 656 kW.
Velocitat màxima adhesió / cremallera: 30 / 65 Km/h
Seients 2ª classe: 32
Constructor: Vevey
Bt remolc amb cabina.
Unitats: 2
Números: 531 i 532
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe: 40
Normalment acoblats a les unitats 501 a 503
BDeh 4/4 Automotor.
Unitats: 4
Números: 511 a 514
Any de posta en servei: 1.954
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 368 kW.
Velocitat màxima adhesió / cremallera: 18 / 50 Km/h
Seients 2ª classe: 40
Unitats: 2
Números: 591 i 592
Any de posta en servei: 2.00º
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 1000 kW.
Velocitat màxima adhesió / cremallera: 30 / 70 Km/h
Seients 2ª classe: 96
Construïts: Bombardier Vevey / Stadler
Be 4/4 Automotor.
Unitats: 4
Números: 101 a 103 i 105
Any de posta en servei: 1.966
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 382 kW.
Velocitat màxima: 65 Km/h
Seients 2ª classe: 44
Bt remolc amb cabina.
Unitats: 2
Números: 132 i 134
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe: 40
Normalment acoblats a les unitats 101 a 105
CGN - Compagnie
Générale de Navigation
Vaixell: Général-Guisan
Any posta en servei 1.964
Capacitat: 700 pers.
Eslora:50.2 m
Potencia:2x365 Kw
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada