En l' inici de SNCF, any 1938, es pren la decisió
d'estandarditzar els automotor, molt diversos en aquell moment, ja que procedien
de les diverses companyies nacionalitzades. En aquest moment, la competició
ferrocarril-carretera ja estava encetada i per evitar el tancament de línies
petites, els sindicats, inclosa
Federació Nacional de Ferrocarrils (FNC,
d'aquí el seu nom), van demanar a la SNCF que li confies el disseny i l'execució
d'un model d'automotors, que tindria un cost menor al d'un autobús.
La construcció d'aquets prototipus d'
automotors FNC va ser confiada a l'empresa Billart.
Com els resultats van ser molt encoratjadors,
van donar com a resultat la construcció d'una sèrie de 60 vehicles automotor i
els seus corresponents remolc. construïts amb la mateixa estructura per reduir
els costos de construcció i estudi. El
conjunt així format era reversible.
Aquesta sèrie va ser encarregat en l'any 1948,
i els últims automotor FNC van ser retirats de servei comercial en l'any 1967,
alguns d'aquest automotors van ser transformats en dresines.
Un del serveis realitzats per aquest automotor va ser el transfronterer Annemasse - Genève Eaux-Vives.
X 5621 |
Característiques tècniques:
Sèrie: X 5600 + XR 9200
Rodament: DMU-2 (1'A') + 1'1'
Composició: motor + remolc
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 62
Numeració: X 5008 i X 5009
(prototips) i X 5601 a X 5660.
Any de construcció: 1947-1953
Amplada carril: 1.435 mm
Tracció: Diesel mecànica.
Potencia: 59 kW
Motor: Panhard 4 cilindres
Longitud entre topalls: 12.340
mm + 9.600 mm
Pes: 10,6 tm
Velocitat: 60 km/h
Seients 2ª classe: 83 passatgers
( 43 + 40)
Fabricades per: Billar (Tours),
GSC (Sant-Denis) i SNAV (ex-SOMUA - Vénissieux).
Nota: Les
unitats X-5601 a X-5630 tenen cares
laterals planes i les unitats X-5631 a X-5660 tenen les cares laterals
corrugades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada