dijous, 5 de setembre del 2013

AGRIVAP - Automotor FNC (SNCF X 5600)

En l' inici de SNCF, any 1938, es pren la decisió d'estandarditzar els automotor, molt diversos en aquell moment, ja que procedien de les diverses companyies nacionalitzades. En aquest moment, la competició ferrocarril-carretera ja estava encetada i per evitar el tancament de línies petites,  els sindicats, inclosa Federació Nacional de Ferrocarrils  (FNC, d'aquí el seu nom), van demanar a la SNCF que li confies el disseny i l'execució d'un model d'automotors, que tindria un cost menor al d'un autobús.

La construcció d'aquets prototipus d' automotors FNC va ser confiada a l'empresa Billart.

Com els resultats van ser molt encoratjadors, van donar com a resultat la construcció d'una sèrie de 60 vehicles automotor i els seus corresponents remolc. construïts amb la mateixa estructura per reduir els costos de construcció i estudi.  El conjunt així format era reversible.

Aquesta sèrie va ser encarregat en l'any 1948, i els últims automotor FNC van ser retirats de servei comercial en l'any 1967, alguns d'aquest automotors  van ser  transformats en dresines.


Un del serveis realitzats per aquest automotor va ser el transfronterer Annemasse - Genève Eaux-Vives.

X 5621



Característiques tècniques:

Sèrie:  X 5600 + XR 9200
Rodament:  DMU-2  (1'A') + 1'1'
Composició: motor + remolc
Unitats en servei:  1
Unitat construïdes:  62
Numeració:  X 5008 i X 5009 (prototips) i X 5601 a X 5660.
Any de construcció:  1947-1953
Amplada carril: 1.435 mm
Tracció: Diesel mecànica.
Potencia:  59 kW
Motor:  Panhard 4 cilindres
Longitud entre topalls:  12.340 mm + 9.600 mm
Pes:  10,6 tm
Velocitat: 60  km/h
Seients 2ª classe:  83 passatgers ( 43 + 40)
Fabricades per:  Billar (Tours), GSC (Sant-Denis) i SNAV (ex-SOMUA - Vénissieux).
Nota:  Les unitats X-5601 a  X-5630 tenen cares laterals planes i les unitats X-5631 a X-5660 tenen les cares laterals corrugades.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada