dijous, 18 de juny del 2020

Sèrie 2000, del Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB)

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

La sèrie 2000 d'ampla UIC. Inicialment, any 1992, van començar el servei com EMU-3 (tres cotxes).
Aquestes unitats són les primeres amb intercomunicació entre tots els cotxes.
Les primeres unitats van entrar en servei en l'L3, formant composicions amb unitats de la sèrie 3000, per reforçar el servei durant els Jocs Olímpics d'aquell any.
Els cotxes d'aquesta sèrie van ser destinades a l'L2 després dels Jocs Olímpic. Després de l'ampliació i remodelació han estat assignats a la línia L3.


Característiques tècniques:

Sèrie: 2000
Classe: EMU-5
Any de posada en servei: 1992 i 1997
Trens construïts (5 cotxes): 6
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA1
Numeració cotxes motors: 2001 a 2024
Numeració cotxes remolc: R2301 a R2306
Longitud total entre topalls: 85640 mm
Amplada: 2710 mm
Alçada: 3890 mm
Ampla via: 1435 mm
Pes en orde de marxa: 230,575 tm
Tracció: Elèctrica
Tensió: 1200 V=
Potencia: 2400 kW
Esforç de tracció: 36,87 kN
Motors de tracció: 16 X Mitsubishi Electric MB-3286-A.
Nombre de places assegudes: 162 + 4 PRM
Disposició dels seients: Lineal
Velocitat: 90 km/h
Enganxalls: Schafenberg
Sistemes seguretat: ATP i ATO
Construïdes per: CAF, MEINSA, GEC-ALSTHOM i Mitsubishi Electric
Nota: MA: cotxe motor amb cabina; MB: cotxe motor; Ri: Remolc intermedi.
Abans de la remodelació els seients estaven disposats en illes de quatre. Amb la remodelació van ser canviats els anells d'intercomunicació entre cotxes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada