dijous, 7 de novembre del 2013

Renfe Rodalies 451



A finals dels anys 80 Renfe va decidir adquirir un nou material format per cotxes de dos pisos, a fi de poder oferir una solució òptima en les línies de Rodalies de llarga longitud, amb temps de recorregut superiors als 30 minuts, i en les que s'exigia una elevada capacitat de places assegudes.

Aquet material deriva de les primeres unitats de dos pisos ja posades en servei l'any 1933 per la SNCF (Ferrocarrils del Estat en aquell temps).

Renfe va utilitzar aquest concepte de la SNCF i DB per els trens de rodalies, posant en explotació a partir de l'any 1990 , 60 cotxes integrats en 12 branques reversibles constituïdes per un remolc amb cabina , quatre remolcs intermedis i remolcades per una locomotora de la sèrie 269-200, formant unitats del tipus "push-pull".

Davant els bons resultats obtinguts per aquest tipus de serveis i degut als problemes detectats en la fiabilitat i falta prestacions de les locomotores 269-200, es va decidir en l'any 1991 incorporar com a element tractor noves unitats del tipus automotrius de dos pisos, per a substituir les locomotores. Per això va adquirir 30 automotrius derivats de la sèrie R2N de la SNCF.

Amb les noves automotrius i els 60 remolcs ja existents , es van formar 12 unitats de la sèrie 451 i 9 de la 450. 

En l'any 1994 es van incorporar els cotxes motors a la sèrie 451 que van passar a tenir la composició de: un cotxe motor , un cotxe remolc i un cotxe remolc amb cabina de conducció.

La sèrie 451 està integrada per 12 que circulen per les xarxes de rodalies de Barcelona.



Característiques tècniques:

Sèrie: 451
Rodament: Bo'Bo'+2'2'+2'2'
Composició: M-R-Rc
Unitats en servei: 12
Unitat construïdes: 12
Numeració: 451-00-2 a 451-012-9
Any de construcció: 1988 a 1994
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 3.00 V=
Potencia: 1480 kW
Esforç de tracció: 320 kN
Motor: 4
Longitud entre topalls: 80.580 mm
Pes: 177,6 tm
Velocitat: 140 km/h
Seients 2ª classe: 498
Comandament múltiple: Màxim 3 unitats 
Fabricades per: CAF, GEC-Alsthom i Alstom
Sistemes seguretat: ASFA





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada