dimecres, 14 d’agost del 2019

Unitats de trens elèctrics sèrie 3800 de Renfe-Feve.

Renfe-Feve - Ferrocarriles de Vía Estrecha.


L'origen d'aquesta sèrie està en el denominat Pla Felipe dels principis dels anys noranta del segle passat, aquest pla d'ajudes econòmiques havia de servir per a la potenciació dels serveis de rodalia. En la xarxa asturiana, es van escometre les obres d'electrificació de la línia del Langreo (50 quilòmetres).

Les unitats d'aquesta sèrie, van ser recepcionades per Feve a partir de l'any 1992.

Durant la seva vida activa han patit algunes modificacions.
La primera reforma va tenir lloc a partir de l'any 1998 i va consistir amb: la instal·lació d'aire condicionat, modificació de l'interiorisme, instal·lació videovigilància interior i el dispositiu de tren disposat/sol·licitud de parada per part de l'interventor.
La segona reforma va consistir amb: l'adopció del cotxe intermedi, profunda transformació dels interiors que es transforma en una sala de viatgers completament diàfana amb la introducció de manxes de pas amplies i el desplaçament del WC del cotxe remolc amb cabina que passa a estar situat a darrere de la cabina de conducció.
En l'any 2018, és provada la instal·lació de dues rampes elèctriques automàtiques d'accés per a persones amb mobilitat reduïda.


Característiques tècniques:

Sèrie: 3800
Tipus: EMU-3
Rodament: Bo'Bo'+2'2'+2'2'
Composició: Mc+R+Rc
Unitats en servei: 16
Numeració: 3801 a 3816.
Matricula UIC: 94 71 3438 000
Any de construcció: 1992
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1,5 kV
Potencia: 588 kW
Motors: 4 x TA 6788-R 1
Diàmetre rodes: 850 mm.
Longitud total entre topalls: 32.000 mm.
Amplada: 2.550 mm.
Alçada: 3.565 mm.
Pes total: 54 tm.
Velocitat: 100 km/h
Fre dinàmic: Reostàtic
Fre pneumàtic: Aire comprimit
Seients total 2a classe: 134
Comandament múltiple: 4 unitats
Enganxall: Scharfenberg
Construïdes per: CAF
Numeració remolcs intermedis: 6851 a 6816
Numeració remolcs amb cabina: 6801 a 6816    


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada