La Sociedad Minas y Ferrocarril de Carreño, creada en l'any 1902 va ser integrada a FEVE en l'any 1974.
FEVE – Ferrocarriles Españoles de Via Estrecha.
Aquesta companyia (FC Carreño) compraria de segona mà en l'any 1956 a la companyia barcelonina de la Rabassada, «Tranvias de Montaña» tres unitats de tramvies, dos dels nomenats «petits» A5 i A6 i un furgó de mercaderies N7.
Abans d'incorporar-se al servei va sofrir algunes reformes i revisions en els tallers de Carde y Escoriaza (CAF) de Saragossa: tals com la modificació de la caixa de la carrosseria per adaptar el gàlib i el canvi d'ampla de via, ja que originalment aquest era de 1435 mm, aquesta unitat era coneguda com «El catalán».
FC Carreño - Nº5 |
Característiques tècniques:
Sèrie: N
Tipus: EMU-1
Rodament: BoBo
Unitats posades en servei: 1
Numeració: 5 (després numerat en temps de FEVE com a 2)
Any de construcció: 1924
Any reconstrucció: 1956
Any de baixa de servei: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 700 V=
Potencia: 132 kW
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 12.000 mm
Pes total: 27 tm.
Construït per: Horne Buire
Sistemes de fre: Mecànic, elèctric i pneumàtic.
FEVE (FC Carreño) - Nº2 |
Una fotografia d’UgeCandas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada