dilluns, 28 de juliol del 2025

Locomotores elèctriques bi-tensió, Class 92 de GB Railfreight (GBRf).

Aquesta empresa, GBRf, va començar a operar el març de l'any 2001.Després de pertànyer a diverses companyies, actualment pertany, des de l'any 2019, a Infracapital (M&G Prudential).
A partir de l'any 2015, GBRf opera els trens nocturns «Caledonian Sleeper» de Londres Euston fins a Edimburg Waverley / Glasgow Central, Escòcia per a Serco, utilitzant locomotores elèctriques de classe 92 i locomotores dièsel de classe 73/9.

Les locomotores de la Class 92 són locomotores elèctriques bi-tensió, per a tràfic mixta i van ser dissenyades específicament per operar serveis a través del túnel del canal de la Mànega, entre la Gran Bretanya i França.
Aquestes locomotores porten incorporats en el vogies els patins dels captadors de corrent continu per mitjà del tercer carril.
Les locomotores 92006/010/014/018/023/038 porten l'esquema de pintura "Midnight Teal".

GBRf - 92028 - Estació d'Edimburg-Waverley

Característiques tècniques:

Sèrie: 92
Tipus: LE
Rodament: Co'Co'
Unitats construïdes: 46
Unitats en servei amb GBRf: 12
Numeració GBRf: 92006, 92010, 92014, 92018, 92020, 92023, 92028, 92032, 92033, 92038, 92043 i 92044.
Anys de construcció: 1993 a 1996
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz CA i 750 V CC
Sistema tracció: ABB tiristors GTO / MICAS-S2
Pantògrafs: 2 X Brecknell Willis AV
Potencia: 5.000 kW (25 kV 50 Hz) / 4.000 kW (750 V continu)
Esforç de tracció: 360 kN (400 kN amb el mode 'boost' actiu)
Motors de tracció: 6 X Brush
Diàmetre rodes: 1.140 mm
Longitud total entre topalls: 21.360 mm
Amplada: 2.640 mm
Alçada: 3.960 mm
Tara: 126 tones
Sistema de fre de la locomotora: Pneumàtic i reostàtic/regeneratiu.
Sistema de fre material remolcat: Pneumàtic
Sistemes seguretat: AWS, TPWS i TVM-430
Velocitat: 140 km/h
Número cabines: 2
Acoblament: 2 uniats
Construïdes per: Brush Traction / ABB Traction i Procor Engineering

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada