Probablement
es el funicular més coneguts de la
República Txeca, esta situat a la ciutat de Praga, visitat el 5 de setembre del
1.999.
Connecta
el nucli de la ciutat històrica amb el turo de Petrín.
Aquest
funicular a tingut varies etapes en el transcurs del temps.
El
primer funicular va ser inaugurat el 25
de juliol de 1891, tenia una longitud de 383 metres, amb un Ample de via de
1.000 mm, funcionava per contrapès
d'aigua i amb una cremallera Abt per
controlar la frenada. Va estar en servei fins l’any 1.914.
El
segon funicular va construït en l’any 1.932 per l’empresa municipal de
transports, amb una longitud de 511 metres, amb un ample de via de 1.435 mm i
amb motorització elèctrica. Va romandre
en servei durant la 2 ª Guerra Mundial .
Al dia 7 de Juliol de 1.965, després de un gran aiguat es va produir un gran
desplaçament de terres que va destruir completament les instal·lacions del
funicular.
El
tercer funicular es de l’any 1.981, en aquesta data l'Ajuntament de la ciutat
va decidir reconstruir el funicular. Inaugurat el 7 de juliol de 1.985, 20 anys després del
tancament, està en servei fins avui. Està integrat en el sistema de transport
públic, l’estació inferior (Újezd) existeix correspondència amb els tramvies de
les líneas: 6,9,12,20,22 i la línia turística 91. Funicular està en servei des
de les 9,00 hores fins les 23.30 hores amb un servei cada 10 o 15 minuts.
Característiques
tècniques (3er funicular):
Tipus: Funicular clàssic, 101-SSB.
Data inauguració: 7-07-1985
Estat: En funcionament
Estació inferior: Ujzed LD
(194 msnm).
Estació intermèdia: Nebozizek
LD.
Estació superior: Petrín LD
(324 msnm)
Desnivell: 130 m.
Ampla via: 1.435 mm.
Longitud: 494 m.
Pendent: 29,5 %.
Diàmetre cable tractor: 35,5
mm.
Motorització: Elèctrica, 106
kW, situada en l’estació superior.
Velocitat: 4 m/s.
Duració viatge: 5 minuts.
Vehicles: 2.
Passatgers: 100 + 1, per vehicle.
Capacitat: 1.400 Pers/hora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada