dimecres, 18 d’abril del 2012

RB – Rigi Bahn (II)


La segona excursió a la muntanya del Rigi, la Reina de les Muntanyes, la realitzem utilitzant altres medis de transport.
Com a l’excursió anterior aquesta es realitzada des de el càmping TCS de Horw, 1 dia (2003).


Des de Horw un tren regional de la companyia LSE (Luzern-Stans-Engelberg), avui ZB (Zentral Bahn), ens porta fins a Lucerna.

A l’estació de Lucerna sols tenim que canviar d’andana per prendre una unitat del SBB, que realitza el servei regional (S3) de Luzerna a Arth-Goldau.

Al arribar a l’estació de Arth-Goldau una passarel·la elevada sobre les vies uneix les estacions del SBB amb l’estació de la companyia RB (Rigi Bahn), abans ARB (Arth Rigi Bahn), aquet ferrocarril de cremallera ens tornarà a portar fins al cim del Rigi.


L’any 1875 el Sr. Niklaus Riggengach va decidir atacar la muntanya des el costat oposat al primer tren, desprès d’obtenir el permisos de les autoritats schwytzois, va construir una línia fins el cim. Aquesta línia començava a Arth a les ribes del llac de Zoug, tot passant per Goldau i arribant al cim conjuntament amb la línia del VRB des de l’estació de Staffell. L’any 1959 el traçat entre Arth i Goldau va ser suprimit. En l’any 1992 les dos companyies ARB i VRB es fusionen per crear el RB Rigi Bahn.


Desprès d’admirar un altre vegada les esplèndides vistes que es contemplen des de el cim del Rigi, una nova caminada.


El camí tot descendent per els costat de les vies ens portarà fins a l’estació de Staffel punt de separació de les vies dels antics VRB i ARB. El camí que avui seguirem, va paral·lel a les vies del ARB, però aviat el camí queda per sobre la traça de les vies. Aquest camí ens conduirà fins a Rigi Firts, seguin aquest un bon lloc per dinar, la terrassa del Hotel Rigi-Firts es esplèndida.


Desprès de haver dinar seguim el camí cap a Rigi Scheidegg , des de aquets punt un funicular aeri, LKR (Luftseilbahn Kräbel-Rigi Scheidegg) ens baixarà fins a la localitat de Kräbel, a on podem prendre de nou un tren del RB per arribar a l’estació terme del recorregut i canviar a l’estació del SBB des Arth-Goldau  per retornarà Lucerna amb un tren regional dels SBB tot passant per les voreres del llac de Zoug el Zougsee i el llac del Quatre Cantons.

Característiques tècniques:

RB  - Rigi Bahn  (ARB - Arth Rigi Bahn)
Ferrocarril a cremallera.
Any de posta en servei: 1873
Amplada via: 1435 mm
Sistema cremallera: Riggenbach
Longitud: 6850 m.
Desnivell: 1331 m.
Túnels: 2
Ponts: 8
Gradient: 20 %
Estació inferior: Arth, 421 msnm.
Estació superior: Rigi Kulm, 1752 msnm.
Electrificació: 1500 V=
Velocitats màxima permesa: 9-15-23-30 Km/h
Duració del trajecte:  35 minuts.

Locomotora elèctrica amb cremallera

Classe: He 2/3
Unitats:1
Número: 8
Any posta en servei: 1930
Disposició eixos: 3zz
Potencia: 455 kW
Velocitat màxima: 18 km/h.
Voltatge: 1500 V=

Automotors elèctrics amb cremallera


Classe: CFhe 2/3
Unitats: 1
Número: 6
Any posta en servei: 1911
Disposició eixos: EMU-1
Potencia: 395 kW
Velocitat màxima: 15 km/h.
Voltatge: 1500 V=
Numero passatgers 2ª classe: 60


Classe: BDhe 2/4
Unitats: 1
Número: 7
Any posta en servei: 1925
Disposició eixos: EMU-1
Potencia: 455 kW
Velocitat màxima:  15 km/h.
Voltatge: 1500 V=
Numero passatgers 2ª classe: 60
Construïda per: SIG/SLM/MFO


Classe: BDhe 2/4
Unitats: 4
Números: 11 a 14
Any posta en servei: 1949
Disposició eixos: EMU-1
Potencia: 485 kW
Velocitat màxima: 21 km/h.
Voltatge: 1500 V=
Numero passatgers 2ª classe: 60
Construïdes per:SLM/SAAS


Classe: BDhe 4/4
Unitats: 1
Número: 15
Any posta en servei: 1982
Disposició eixos: EMU-1
Potencia: 835 kW
Velocitat màxima: 19 km/h.
Voltatge: 1500 V=
Numero passatgers 2ª classe: 60

LKR - Luftseilbahn Kräbel - Rigi Scheiegg



















Funicular Aeri clàssic.
Any de posta en servei: 1953
Renovat l’any:1960 i 1985
Tipus: 15-PB.
Longitud: 1745 m.
Estació inferior: Kräbel, 763 msnm.
Estació Superior: Rigi Scheidegg, 1643 msnm.
Desnivell: 880 m.
Inclinació mitja: 39 %
Motorització: elèctrica, situada en l’estació superior.
Potencia: 63 /85 kW
Contrapès: Situat en l’estació inferior
Diàmetre cable portador: 30 mm
Diàmetre cable tractor: 20 mm
Numero Pilones: 3
Velocitat: 6 m/seg.
Cabines : 2
Capacitat per cabina: 15 persones.
Duració viatge: 6 minuts i mig.
Capacitat:  140 persones/hora.
Fabricant:  Küpfer

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada