La segona excursió
a la muntanya del Rigi, la Reina de les Muntanyes, la realitzem utilitzant
altres medis de transport.
Com a l’excursió anterior aquesta es realitzada des de
el càmping TCS de Horw, 1 dia (2003).
Des de Horw un tren regional de la companyia LSE
(Luzern-Stans-Engelberg), avui ZB (Zentral Bahn), ens porta fins a Lucerna.
A l’estació de Lucerna sols tenim que canviar d’andana
per prendre una unitat del SBB, que realitza el servei regional (S3) de Luzerna
a Arth-Goldau.
Al arribar a l’estació de Arth-Goldau una passarel·la elevada
sobre les vies uneix les estacions del SBB amb l’estació de la companyia RB (Rigi
Bahn), abans ARB (Arth Rigi Bahn), aquet ferrocarril de cremallera ens tornarà
a portar fins al cim del Rigi.
L’any 1875 el Sr. Niklaus Riggengach va decidir atacar
la muntanya des el costat oposat al primer tren, desprès d’obtenir el permisos
de les autoritats schwytzois, va construir una línia fins el cim. Aquesta línia
començava a Arth a les ribes del llac de Zoug, tot passant per Goldau i arribant
al cim conjuntament amb la línia del VRB des de l’estació de Staffell. L’any
1959 el traçat entre Arth i Goldau va ser suprimit. En l’any 1992 les dos
companyies ARB i VRB es fusionen per crear el RB Rigi Bahn.
Desprès d’admirar
un altre vegada les esplèndides vistes que es contemplen des de el cim del Rigi,
una nova caminada.
El camí tot
descendent per els costat de les vies ens portarà fins a l’estació de Staffel
punt de separació de les vies dels antics VRB i ARB. El camí que avui seguirem,
va paral·lel a les vies del ARB, però aviat el camí queda per sobre la traça de
les vies. Aquest camí ens conduirà fins a Rigi Firts, seguin aquest un bon lloc
per dinar, la terrassa del Hotel Rigi-Firts es esplèndida.
Desprès de haver dinar seguim el camí cap a Rigi
Scheidegg , des de aquets punt un funicular aeri, LKR (Luftseilbahn Kräbel-Rigi
Scheidegg) ens baixarà fins a la localitat de Kräbel, a on podem prendre de nou
un tren del RB per arribar a l’estació terme del recorregut i canviar a l’estació
del SBB des Arth-Goldau per retornarà
Lucerna amb un tren regional dels SBB tot passant per les voreres del llac de
Zoug el Zougsee i el llac del Quatre Cantons.
Característiques tècniques:
RB - Rigi Bahn
(ARB - Arth Rigi Bahn)
Ferrocarril
a cremallera.
Any
de posta en servei: 1873
Amplada
via: 1435 mm
Sistema
cremallera: Riggenbach
Longitud:
6850 m.
Desnivell:
1331 m.
Túnels:
2
Ponts:
8
Gradient:
20 %
Estació
inferior: Arth, 421 msnm.
Estació
superior: Rigi Kulm, 1752 msnm.
Electrificació:
1500 V=
Velocitats
màxima permesa: 9-15-23-30 Km/h
Duració
del trajecte: 35 minuts.
Locomotora
elèctrica amb cremallera
Classe:
He 2/3
Unitats:1
Número:
8
Any
posta en servei: 1930
Disposició
eixos: 3zz
Potencia:
455 kW
Velocitat
màxima: 18 km/h.
Voltatge:
1500 V=
Automotors
elèctrics amb cremallera
Classe:
CFhe 2/3
Unitats:
1
Número:
6
Any
posta en servei: 1911
Disposició
eixos: EMU-1
Potencia:
395 kW
Velocitat
màxima: 15 km/h.
Voltatge:
1500 V=
Numero
passatgers 2ª classe: 60
Classe:
BDhe 2/4
Unitats:
1
Número:
7
Any
posta en servei: 1925
Disposició
eixos: EMU-1
Potencia:
455 kW
Velocitat
màxima: 15 km/h.
Voltatge:
1500 V=
Numero
passatgers 2ª classe: 60
Construïda
per: SIG/SLM/MFO
Classe:
BDhe 2/4
Unitats:
4
Números:
11 a 14
Any
posta en servei: 1949
Disposició
eixos: EMU-1
Potencia:
485 kW
Velocitat
màxima: 21 km/h.
Voltatge:
1500 V=
Numero
passatgers 2ª classe: 60
Construïdes
per:SLM/SAAS
Classe:
BDhe 4/4
Unitats:
1
Número:
15
Any
posta en servei: 1982
Disposició
eixos: EMU-1
Potencia:
835 kW
Velocitat
màxima: 19 km/h.
Voltatge:
1500 V=
Numero
passatgers 2ª classe: 60
LKR
- Luftseilbahn Kräbel - Rigi Scheiegg
Funicular
Aeri clàssic.
Any
de posta en servei: 1953
Renovat
l’any:1960 i 1985
Tipus:
15-PB.
Longitud:
1745 m.
Estació
inferior: Kräbel, 763 msnm.
Estació
Superior: Rigi Scheidegg, 1643 msnm.
Desnivell:
880 m.
Inclinació
mitja: 39 %
Motorització:
elèctrica, situada en l’estació superior.
Potencia:
63 /85 kW
Contrapès:
Situat en l’estació inferior
Diàmetre
cable portador: 30 mm
Diàmetre
cable tractor: 20 mm
Numero
Pilones: 3
Velocitat:
6 m/seg.
Cabines
: 2
Capacitat
per cabina: 15 persones.
Duració
viatge: 6 minuts i mig.
Capacitat: 140 persones/hora.
Fabricant: Küpfer
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada