dilluns, 28 de maig del 2012

Vulkan Express


BSEG – Brohltal Schalspur-Eisenbahn Betrieb
IBS – Interessengemeinschaft Brohltal-Schmalspureinsenbahn


Excursió d’un dia des de el Càmping Burgen situat en la població del mateix nom junt al riu Mosela , a prop de Koblenza, (2004).

Aquest ferrocarril combina el us industrial, transport de Phonolith, amb containers sobre vagons comprats de segona ma a FEVE, amb l’ús turístic de la línia.

Algun material es propietat de IBS (associació d’amic del ferrocarril).

En l’estació de Brohl es pot visitar el taller de manteniment de la companyia sense cap tipus d’impediment, a Engeln fi actual de la línia es pot dinar en la mateixa estació (una bona salsitxa alemanya acompanyada d’una cervesa de la zona).

Brohl esta situada a la vorera del Rhin, tot sortir de l’estació de Brohl es deixa la val del Rhin per entrar al profund estret del riu anomenat  Brohlbach , per entrar a la val del mateix riu on es troba el castell de Schweppenburg i algunes de les fonts d’aigües minerals mes reconegudes, passat Burgbrohl,amb la seva bonica estació, el tren empren una pujada constant fina a Oberzissen aquí comença una forta pujada, que fins l’any 1934 sols podia ser franquejada mitjanant un tram equipat amb cremallera, en arribar al altiplà d'Eife el  trajecte transcorre pel parc volcànic, es poden admirar les ruïnes del castell de Olbrück en arribar a Engeln, desprès d'haver pujat uns 400 metres, es podem realitzar caminades fins a la badia de Maria Laach o ala Santa Laacher (llac), o al mateix poble de Engeln que dista  ½ km de l’estació i que té un bon servei de cafès i restaurants.

Característiques tècniques de la línia

Amplada via : 1000 mm.
Longitud: 19,6 km.
Data d’obertura: 1901
Gradient màxim: 20 %
Estació inferior: Brohl, 67 msnm
Estació superior: Engeln, 465 msnm.
Ponts: 2
Túnels: 1

Ramal al port fluvial de Rhin Brohler Hafen

Amplada via 1000 / 1435 mm
Longitud: 1,3 km
Any de posta en servei: 1959

Ramal Engelg – Kempenich

Amplada via 1000 mm
Longitud:  6,7 km
Any de posta en servei: 1902
Clausurat l’any: 1934

Locomotores diesel ampla estàndard UIC

Sèrie: D6
Rodament: C
Unitats: 1
Numeració: 360-573-0
Any de posta en servei: 1960
Any de construcció: 1960
Amplada carril: 1435 6mm
Longitud entre topalls: 10450 mm
Pes: 50 Tm.
Potencia: 478 kW
Esforç de tracció: 118 kN
Velocitat:30/60  km/h
Tracció: Diesel Hidràulica
Nota: Unitats  comprada de segona ma a DB.

Sèrie: D8
Rodament: B
Unitats: 1
Numeració:
Any de posta en servei: 1972
Any de construcció: 1972
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Diesel mecànica
Fabricades per:Jugn
Model: RK8B

Sèrie: D9
Rodament: B’B’
Unitats: 1
Numeració:  220-053-3
Any de construcció: 1957
Amplada carril: 1435 mm
Longitud entre topalls: 18470 mm
Pes: 80 Tm.
Potencia: 1672 kW
Velocitat: 140 km/h
Tracció: Diesel hidràulica
Construïda per: Krauss-Maffei
Nota: ex DB V2000 053, ex SBB-CFF-FFS Am 4/4 18466, re motoritzada, comprada de segona ma a EVB 417 01

Sèrie: D
Rodament: D
Unitats: 1
Numeració: “Inge”
Any de construcció: 1956
Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 441 kW
Tracció: Diesel hidràulica
Fabricada per: MaK
Model: 6000
Nota: ex DB V65


Locomotores diesel ampla mètric

Sèrie: D1
Rodament: C
Unitats: 3
Numeració: 1,2 i 3
Any de construcció: 1965/1967
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 221 kW
Tara: 32 Tm.
Tracció: Diesel mecàniques
Fabricades per: Orenstein & Koppel, Números de fabrica: 26528, 26529 I 26623


Sèrie:  D4
Rodament: BB
Unitats: 1
Numeració: 4
Any de posta en servei: 1971
Baixa l’any: 1986
Any de construcció: 1958
Amplada carril: 1000 mm
Potencia:400 PS
Tracció: Diesel
Fabricades per: MaK, nr de fabrica: 401029
Nota: Comprada de segona ma a Leer-Aurich-Wittmund, venuda als RhB com Gm 4/4 nr. 241

Sèrie: D5
Rodament:B’B’
Unitats:1
Numeració: 5
Any de posta en servei: 2007
Any de construcció: 1966
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 883 kW
Velocitat: 60 km/h
Tracció: Diesel hidràulica
Fabricades per: Henschel, nr.  de fabrica 31004
Nota: Comprada de segona ma en l’any 1998, ex FEVE  1405

Sèrie: D7
Rodament: C
Unitats: 1
Numeració: 7
Any de posta en servei: 1992
Any de construcció: 1967
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 75 kW
Tracció: Diesel mecànica
Fabricades per: LKM, numero de fabrica 250349
Model: V10C
Nota: Comprada de segona ma a Mansfeld.

Sèrie: SKL
Unitats: 1
Numeració: 53
Any de posta en servei: 1997
Amplada carril: 1000 mm
Fabricades per: Robel









Automotor diesel ampla mètric

Sèrie: VT 30
Rodament: EMU-1
Unitats: 1
Any de construcció: 1956
Amplada carril: 1000 mm
Potencia: 500 kW
Tracció: Diesel mecànica
Seients 1ª classe: 0
Seients 2ª classe: 30
Fabricades per: Fuchs, nr. de fabrica 9053
Model: T30
Nota: Comprada de segona ma a WEG.


Locomotores de vapor ampla metric

Sèrie: E
Rodament: B’Bt
Unitats: 1
Numeració: 168
Any de posta en servei: 2009
Any de construcció: 1906
Amplada carril: 100 mm
Tracció: Vapor
Nota: Comprada de segona ma a CP, ex E168

Sèrie: V
Rodament: D
Unitats: 2
Numeració: V i VI
Any de posta en servei: 1988
Any de Baixa: 2009
Any de construcció: 1952
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Vapor
Nota: Comprades de segona ma a PKP, ex Px48 nrs 3906 i 3913


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada