dijous, 27 de setembre del 2012

Giessbach


GbG – Drahtseilbahn Giessbach Bahn
BLS - Schifffahrt Berner Oberland


Interlaken i els seus voltants te varies instal·lacions de funiculars, el de Giessbach esta situat al llac de Brienz.

L’excursió que avui relato es pot fer en ½ dia, es tracta d’ anar fins al  Grand Hotel de Giessbach. Aquest funicular es famós per l’espectacular cascada que es troba en el seu recorregut. La millor manera d’arribar-hi es amb vaixell des d’ Interlaken.


Aquest funicular va ser dissenyat per el Sr. M. Riggenbach, l'enginyer que també construir el ferrocarril de cremallera del Rigi i va ser un dels primer funiculars de Suïssa. Aquest funicular inaugurat l’any 1879 va ser construït com un funicular de contrapès d’aigua va ser el primer en utilitza el sistema Abt en el encreuament dels vehicles. Avui en dia, el seu funcionament es amb energia elèctrica, però continua utilitzant una cremallera Riggenbach entre els rails, com fre per regular la velocitat.

Es el funicular mes antic en funcionament de Suïssa, els seus cotxes son idèntic als de l’ inauguració.

Característiques Tècniques:


Funicular

Tipus: Funicular clàssic, 40-SSB   
Data d’inauguració: 21 de Juliol de 1879   
Reconstruït l’any:  1999
Estació inferior: Llac de Brienz (566 msnm).
Estació superior: Giessbach Hotel (656 msnm).
Ampla de via: 1000  mm.
Longitud: 345 m.
Desnivell: 90 m.
Pendent màxima: 32  %.
Ponts: 1
Motorització: Eléctrica, situada en l’estació superior.
Diàmetre cable tractor: 26 mm.
Velocitat: 1,9 m/seg
Duració del viatge: 4 minuts.
Vehicles:  2
Passatgers: 40 +1 per vehicle.
Construïts per: Werkstätte Aarau, Th. Bell, Doppelmayr, Von Roll  
Capacitat: 480 passatgers/hora per sentit.

Vaixell BLS MS Jungfrau


Eslora: 48 m.
Màniga: 10,5 m.
Desplaçament: 235 Tm.
Potencia: 2 X 324 kW
Velocitat: 14 nusos
Capacitat: 700 passatgers
Construït l’any: 1954
Renova l’any: 1999
Drassanes:  Bodanwerft Kressbronn

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada