BOB
–Berner-Oberland Bahn
BLM – Bergbahn
Lauterbrunnen - Mürren
LSMS – Schilthornbahn
Interlaken i els
seus voltants te varies instal·lacions de funiculars i funiculars aeris.
Avui relato una
excursió en la que combinarem alguns medis de transports amb una senzilla
caminada (unes 4 hores totes de baixada). Es recomanable dedicar-hi un dia
complert, des de Interlaken.
Des de Interlaken prendre’n uns dels tren del BOB fina
Lauterbrunnen.
Des de aquí el nou funicular aeri del BLM, (va substituir
l’històric funicular en l’any 2006), ens pujarà fins a Grütschalp, en aquesta
estació es realitza el intercanvi al tren del BLM que ens portarà fins a
Mürren.
Antic funicular |
A l’estació de Grütschalp, es interessant de veure el
robot que trasllada les mercaderies des de la plataforma inferior de la cabina
del funicular aeri, al vago de mercaderies del tren (aquet robot ja realitzava
aquesta funció entre el antic funicular i el tren. Bona part de les mercaderies
que tenen que arribar a Mürren arriben per aquest camí, ja que Mürren es un
poble sense cotxes situat en un balco natural enfront dels famosos cims del
Berber Oberland.
Des de Mürren un funicular es pujarà fins a
Allmendhulel, LSMS-SMA (Seilbhan Mürren – Allmendhulel). Aquest es un petit cim
situat sobre el poble de Mürren.
Des de aquest punt, que te unes bones panoràmiques, començarem la baixada fins a Lauterbrunnen, tot passant per l’estació
intermitja Winteregg del BLM.
Característiques
Tècniques:
BLM
– LLG Luftseilbahn Lauterbrunnen – Grütschalp
Funicular
Aeri.
Any
de posta en servei: 2006.
Tipus:
100-PB.
Longitud:
1431,5 m.
Estació
inferior: Lauterbrunnen (801 msnm).
Estació
Superior: Grütschalp (1436 msnm).
Desnivell:
658,66 m.
Inclinació:
54,56 %
Pilones:
4
Motorització:
Eléctrica, estació superior, automatitzada per SISAG.
Velocitat:
9,5 m/seg.
Cabines
: 1
Duració
viatge: 4 minuts
Capacitat
per cabina: 100 + 1 persones.
Capacitat:
590 persones/hora.
Fabricant: Garaventa
LSMS-SMA Seilbahn Mürren – Allmendhulel
Funicular
clàssic.
Tipus: 65-SBB
Data
d’inauguració: 1912.
Reconstruït
l’any: 1999.
Estació
inferior: Mürren (1649 msnm).
Estació superior: Allmendhulel (1907 msnm).
Ampla
de via: 1.000 mm.
Longitud:
551 m.
Desnivell:
258 m.
Pendent
màxima: 61 %.
Motorització:
Eléctrica, situada en l’estació superior.
Velocitat:
8 m/seg.
Duració
del viatge: 2,5 minuts.
Vehicles:
2.
Passatgers:
65 per vehicle.
Capacitat:
980 passatgers/hora, en cada sentir.
Construïts
per: Von Roll
BLM
– Bergbahn Lauterbrunnen - Mürren
Posta
en servei: 14 d’Agost de 1891
Longitud
de la xarxa: 4,2 Km
Amplada
via: 1000 mm
Desnivell:
150 m.
Pendent
màxima: 50 mm/m.
Radi
minin corbes: 40 m.
Electrificada
a: 525 V=
Be 2/4 11 |
Sèrie:
BDe 2/4
Disposició
dels eixos: 2’Bo’
Unitats
en servei: 1
Unitat
construïdes: 2
Numeració:
11 i 12
Any
de construcció: 1913
Reconstruïdes
l’any: 1938
Amplada
carril: 1000 mm
Tracció:
Eléctrica
Voltatge:
525 V=
Potencia:
100 kW
Velocitat:
25 km/h
Seients
2ª classe: 40
Fabricades
per: Oerlikon i SIG
Nota:
construïdes com CFe 2/4
BDe 4/4 23 |
Sèrie:
BDe 4/4
Unitats
en servei: 3
Numeració:
21, 22 i 23
Any
de construcció: 1967
Amplada
carril: 1000 mm
Tracció:
Eléctrica
Voltatge:
525 V=
Potencia:
200 kW
Velocitat:
30 km/h
Seients
2ª classe: 48
Fabricades
per: SIG, BBC i SAAS
Nota:
construïdes com Be 4/4
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada