En l’any 1976 va ser comprada la locomotora Gm 4/4 2003 a la empresa Moyse de La Courneuve (França), primera locomotora diesel elèctrica de quatre eixos dels Chemins de fer Montreux-Oberland Bernois. Comprovats els bons rendiments d’aquesta locomotora va ser encarregada una segona unitat. En el transcurs de construcció d’aquesta segona locomotora, la empresa Moyse va fer fallida. Despres de llargues demores la empresa CFD de Montmirail (França) va ser capaç de concluir la segona locomotora, numerada 2004, i va ser entregada l’any 1981.
En els anys 2008/2009 les dos unitats van ser modernitzades per Railtec Systems GmbH. Els motors originals Poyaud V12, van ser substituït per uns nous motors Scania 6C i es va incorporar la electrònica de control a les locomotores.
Gm 4/4 2003 "Montbovon", Estació de Montbovon, 24-05-2000 |
Característiques tècniques:
Sèrie: Gm 4/4
Rodament: Bo’Bo’
Unitats en servei: 2
Unitat construïdes: 2
Numeració: 2003 “Montbovon” i 2004 “Albeuve”
Any de construcció: 1976 i 1982
Amplada carril: 1.000 mm
Tracció: Diesel elèctrica
Longitud entre topalls: 12.000 mm
Pes: 44 tm
Potencia: 632 kW
Motor: Scania 6C
Transmissió: Leroy-Somer
Velocitat: 80 km/h
Fabricades per: Moyse i CFD
Modernitzades per: Railtec Systems
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada