Estació de Koblenz |
Les locomotores de la sèrie 143, van estar dissenyades com a locomotores elèctriques universal per el Deutsche Reichsbahn de la RDA, dins la sèrie 243.
Desprès de la reunificació Alemanya, al integrar-se la DR dins de la DB, van passar a estar enumerades en la sèrie 143.
A partir de la locomotora 302, de l'any 1987, la carrosseria va ser redisenyada següent de formes mes esveltes les cabines de conducció.
Amb la reunificació algunes locomotores van ser traslladats cap a l'oest on van ser utilitzats en la Schwarzwaldbahn, Höllentalbahn, Rhein-Ruhr S-Bahn, Mosselbahn i en els trens de mercaderies de la zona de Dortmund, apart de en moltes de les línies de l'antiga Alemanya Oriental.
Burgen, Mosela |
Característiques tècniques:
Sèrie: 143
Rodament: Bo'Bo'
Unitat construïdes: 636
Numeració: 143-001 a 143-659
Any de construcció: 1984 a 1990
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 15 kV 17 Hz
Potencia: 3540 kW
Esforç de tracció: 240 kN
Motor: 4 X SEM
Longitud entre topalls: 16.640 mm
Pes: 82,5 tm
Velocitat: 120 km/h
Fabricades per: LEW Hennigsdorf
Notes: BR 243 desprès DB 143
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada