L'historia d'aquesta locomotora té el seu origen en el model construït per Gmeinder & Co. (Alemanya), per al ferrocarril Obereheinische Einsenbahn Gessellschatt, DO 1/2 en 1.953. A Espanya aquestes locomotores van ser construïdes sota llicència per l'empresa Metalurgia de San Martín, SA. de Barcelona.
Metalurgia de San Martín va construir deu d'aquestes locomotores, set per a diversos ramals industrials i una per cada una de les següents empreses: Compañia General de Ferrocarriles Catalanes, SA., Suburbans de Bilbao i Ferrocarrils Cantàbrics.
Van ser construïdes entre 1.959 i 1.963. La Compañia General de Ferrocarriles Catalanes, SA., va rebre la locomotora 801 a la fi de l'any'1.962.
Va estar assignada a diversos serveis: maniobres en el port de Barcelona i en l'estació de Magória, vehicle piloto a Martorell-Central, instal•lacions fitxes dels tallers de Martorell-Enllaç.
En l'any 1986 es va procedir a una gran reparació en els tallers Rocafort de Lleida.
Avui, aquesta locomotora esta cedida a l'associació Amics del Carrilet del Delta del l'Ebre.
Característiques Generals
Sèrie: 253
Numeració: 01
Antiga numeració: 801
Rodament: B
Unitats en servei: 0
Unitats postes en servei: 1
Any de construcció: 1962
Baixa l'any: 2009
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel - Hidràulica, Woith Diwabus C33
Longitud entre topalls: 6.277 mm
Pes: 17 tm
Potencia: 110,4 kW
Esforç de tracció: 55,6 kN
Motor: Kaelbe GN-130
Transmissió: Per cadena
Velocitat: 70 km/h
Model: DO 1/2
Fabricades per: Metalurgia de San Martín, SA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada