dissabte, 26 de setembre del 2015

Locomotores sèrie 7000 NORTE (Renfe 270)


Aquestes locomotores de la sèrie 7000 amb les seves germanes de la sèrie 7100, van ser les protagonistes de l'electrificació de la companyia NORTE.

Locomotores aquestes d'origen Suís. Destinades inicialment a les línies de Barcelona-Terrassa i Barcelona a Sant Joan de les Abadesses. Van acabar la seva vida activa en les línies del País Basc.

Les locomotores de la sèrie 7000, constaven de 6 eixos motrius disposats en dos vogies. Les Norte de la sèrie 7000 eren del tipus Co'Co'. Els motors de tracció, eren del tipus suspès pel nas i accionaven als eixos respectius mitjançant un simple reductor de dentat recte.
La caixa, estava dividida en tres compartiments: els dos extrems que formaven les cabines de conducció i el de la part central, que era molt major, contenia l'equip de control, ventilació i frenat. En el sostre en la seva part central interior de la caixa en un llanternó es trobaven muntades les resistències d'arrencada i d'estabilització. En l'exterior del sostre anaven disposades dues passarel·les, les preses de corrent, els fars principals i els xiulets.


Foto: M Álvarez
Característiques tècniques:
Sèrie: 7000
Tipus: Co'Co'
Unitat construïdes: 12
Numeració: 7001 a 7012
Matricula UIC: 270-001-1 a 270-012-8
Any de construcció: 1928
Any retirada servei: 1984
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1323 kW
Esforç de tracció: 138 kN
Motors: 6 X Oerlikon FM550
Longitud total entre topalls: 15900 mm
Pes total: 102 tm
Velocitat: 90 km/h
Construïdes per: Ateliers de Construction Oerlikon Schindler & Cie. i Compañia Euskalduna de Construcción y Reparación de Buques
Plaques numeració constructor: 77 a 88
Nota. L'única locomotora preservada és la 7001, que es troba al Museu ferroviari de Vilanova i La Geltrú, exposada estàtica.




Foto: M Álvarez




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada