divendres, 15 de juliol del 2016

Viaducte de Garabit.

Aquesta és l'entrada 500 del meu blog i faig referencia aquest viaducte, que és la foto de portada del blog. 


Pertany a Réseau Ferré de France (RFF).



El viaducte de Garabit és una obra ferroviària situada prop de Ruynes-en-Margeride, a França, en el departament de Cantal, a la regió de l'Auvèrnia.

Aquest viaducte permet travessar les gorges de la Truyère, afluent del riu Lot. Aquesta obra és completament metàl•lica i va ser construïda per la societat Gustave Eiffel, sota la supervisió dels enginyers: sres. León Boyer i Maurice Koechlin. Va ser acabat el 26 d'abril de 1884 en què es va tancar l'arc central de 165 m de llum, l'any 1889 va quedar obert al trànsit i es va convertir en la seva època en el pont més alt del món.

Forma part de la línia del ferrocarril Marvejols - Neussargues, creada per enllaçar París amb Besiers, passant pel Massís central.

El viaducte de Garabit consta en les seves entrades d'uns arcs realitzats en maçoneria, per trobar-se després amb la superestructura de gelosia metàl·lica de ferro dolç, la qual està dividida en set obertures que es coronen en un arc central de 165 m de llum. El punt més elevat està a L'altura 122,5 m per sobre de l'estiatge del riu Truyère, a la vall de Garabit, tanmateix després de la construcció d'un embassament (en l'any 1959) es formà un llac de 28 km de llarg i el viaducte quedà a 95 m de l'aigua. La longitud total és de 565 m i el pes aproximat a les 3.300 tones.







Aquest viaducte es va fer popular arrel de la pel·lícula "El puente de Cassandra", de l'any 1976.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada