MGB - Matterhorn Gotthard Bahn
BVZ – Brig-Visp-Zermatt-Bahn
L'augment de trànsit de viatgers al BVZ a principis dels anys 70 del segle passat, i especialment en els trens llançadores Täsch-Zermatt, va fer que es plantegés l'ampliació de la flota de locomotores del BVZ.
Com el concepte dels trens push-pull del FO amb les unitats Deh 4/4-I va demostrar ser una bona opció, per la qualitat de servei que donaven. El BVZ va fer una comanda en l'any 1973 de quatre conjunts de trens, cadascun compost d'un furgó automotor similar a la FO Deh 4/4-I, quatre cotxes intermedis, i un cotxe pilot amb cabina de conducció. Aquests conjunts de trens van ser lliurats en els anys 1975 i 1976.
Aquests vehicles són, quasi idèntic en la part mecànica als dels FO, però els equips elèctrics instal·lats en els vehicles BVZ eren similar als instal·lats per SBB-CFF-FFS en els vehicles RABDe 8/16, amb control de fase per tiristors, aquest fet va produir un major rendiment en comparació amb els vehicles del FO.
Característiques tècniques:
Sèrie: Deh 4/4-I
Tipus: LE
Rodament: Bo'zz-Bo'zz
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 4
Numeració: 21 a 24
Any de construcció: 1975 i 1976
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica. Adhesió i cremallera Abt.
Voltatge: 11 kW 16,7 Hz
Potencia: 1094 kW
Esforç de tracció: 118 kN
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 14.100 mm
Pes: 49 tm.
Càrrega màxima: 2 tm.
Velocitat: 65 / 35 km/h
Construïdes per: SLM, SIG i SAAS
Noms assignats: 21 – Stalden, 22 – St. Niklaus, 23 – Randa i 24 - Tasch.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada