divendres, 8 de juny del 2018

Tren automotor de velocitat alta, sèrie 130 de Renfe.


Els trens de la sèrie 130 de Renfe (Talgo 250 segons la referència comercial del seu fabricant), sobrenomenat "minipato o patito", es compon d'11 cotxes Talgo VII més dos caps motrius fabricades per Talgo en la seva part mecànica i per Bombardier en la seva part elèctrica. Són trens capaços de circular per vies d'ampla UIC (1435 mm) i d'ample ibèric (1668 mm) i tant en corrent continu (3 kV) com n'alterna (25 kV).


Característiques tècniques:

Sèrie: 130
Tipus: AE
Rodament: Bo'Bo'+1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'+Bo'Bo'
Composició: Mc+11R+Mc
Unitats en servei: 30
Unitat construïdes: 45
Numeració unitats motores: 130-001-1 a 130-090-4
Any de construcció: 2006 a 2010
Amplada carril: 1435/1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz (AC) / 3 kV CC
Potencia: 4.800 kW (25 kV, 50 Hz) / 4.000 kW (3kVcc)
Esforç de tracció: 220 kN (25 kV) / 120 kN (3 kV)
Motors: 8
Longitud total entre topalls: 184.158 mm
Pes total: 312 tm
Velocitat: 250 km/h (1.435 mm) / 220 km/h (1668 mm)
Sistemes de fre: Fre pneumàtic (dos discos de fre per eix), fre elèctric de recuperació i reostàtic.
Sistemes seguretat: ASFA digital, LZB, ERTMS i EBICAB
Pantògrafs: 4
Seients: 299 seients, (236 estàndards i 62 primera).
Acoblament: 2 unitats
Construïdes per: Talgo, Bombardier
Nota: La transformació de 15 unitats, en l'any 2011, dóna peu a creació d'una nova sèrie, la 730, que és una variant de trens híbrids, instal·lant-se en els mateixos dos grups generadors dièsel.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada