TMB - Transports Metropolitans de Barcelona.
Sèrie utilitzada a la línia 1, es va concebre juntament amb la sèrie 3000. Aquesta sèrie va substituir progressivament als trens de la sèrie 400.
Aquesta sèrie és d'ample ibèric i el seu gàlib és superior a les unitats de la sèrie 3000 d'ample estàndard.
Cotxes amb bastidor metàl·lic i carrosseria monocasc autoportant d'acer al coure.
Abast de la rehabilitació efectuada a partir de l'any 2009 (4000R): Reparació completa de la caixa, vogies i enganxalls. Nou disseny de l'interior. Sòls, seients, agafadors, etc. Aire condicionat en cabina. Modificació de l'estructura sostre. Instal·lació d'equips i conductes nous. Rehabilitació mecanismes de les portes exteriors. Instal·lació sistema de videovigilància. Modificació estructural dels testers per la instal·lació de passadissos intercomunicació entre cotxes. Habilitació d'una zona PMR amb avís a conductor. Nova pintura i coloreix distintius dels testers extrems.
Característiques tècniques:
Sèrie: 4000 i 4000R
Tipus: EMU-5
Rodament: Bo'Bo.'
Composició: Mc-M-R-M-Mc (MA-MB-R-MB-MA)
Unitats en servei: 21 de 5 cotxes
Unitats construïdes: 24 de 5 cotxes
Numeració cotxes motors 4001 a 4096
Numeració cotxes remolc: 4301 a 4324
Any de construcció: 1987 a 1989
Any de rehabilitació: 2009 a 2013
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 2.400 kW.
Motors per cotxe: 4 X Mitsubishi MB-3286-A
Diàmetre de rodes: 840 mm
Enganxall: Scharfenberg
Longitud total entre topalls cotxes: 17.125 mm
Ampla caixes: 3.100 mm
Tara cotxe motor: 47,025 tm.
Tara cotxe remolc: 29,700 tm.
Velocitat: 90 km/h
Seients cotxes motors MA: 27
Seients cotxes motors MB i R: 36
Sistemes de fre: Fre de servei, elèctric amb recuperació d'energia; Fre d'emergència, pneumàtic i
Fre d'estacionament, mecànic amb dispositiu de seguretat.
Portes per cotxe: 2 X 4 de doble fulla.
Sistemes de seguretat: ATP i ATO.
Construïdes per: CAF, MTM (La Maquinista Terrestre i Marítima), MACOSA i Mitsubishi Electric.
Notes: MA, cotxe motor amb cabina; MB, cotxe motor sense cabina; R, remolc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada