Aquesta locomotora construïda en l'any 1957, amb número de fàbrica 721 i nom "Samper de Calanda", va ser l'última locomotora de vapor que va sortir dels tallers de La Maquinista Terreste y Maritima (MTM), de Barcelona. Estava basada en les locomotores de la sèrie 1600 de la Companyia de MZA (RENFE, sèrie 242-0231 a 242-0290) construïdes pel mateix fabricant entre els anys 1924 i 1927, però no va arribar a donar un resultat acceptable en comparació de les gairebé bessones "Andorra" i "Escatrón" i en ser suprimit aquest tipus de tracció a mitjans de l'any 1984, la locomotora que anys abans ja havia deixat de prestar servei, va ser apartada en les instal·lacions de la central tèrmica d'Andorra, on encara roman.
Característiques tècniques:
Nom: Samper de Calanda
Rodament: 2-4-2 T
Unitats en servei: 0
Numeració de les unitats preservades: 1
Unitats construïdes: 1
Any de construcció: 1957
Tracció: Vapor
Distribució: Walschaerts
Longitud entre topalls: 16.120 mm
Amplada carril: 1674 mm
Pes: 125 tm
Potencia: 1380 kW
Esforç de tracció: 169 kN
Capacitat combustible: 5.000 litres.
Capacitat d'aigua: 16.000 litres
Numero fabrica: 721
Construïda per: La Maquinista Terrestre y Maritima
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada