dilluns, 22 d’abril del 2019

Unitats modernes dels tramvies de València.

FGV – Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.

Dins del plànol de les línies dels FGV a l'àrea metropolitana de València, corresponent als serveis realitzats amb tramvies les L4, L6 i L8.


El 21 de maig del 1994 el tramvia de València començava a circular sota la gestió de FGV. El tramvia tornava a recórrer la ciutat després de 24 anys. La xarxa actual té una longitud de 20,723 km i 43 parades, d'ampla mètric.

Per les línies del tramvia de València han circulat les sèries 3800 i 4200, mes algunes unitats llogades a les ciutats d'Érfurt i Lodz.

Sèrie 3800


Des de l'any 1994 circulen per la línia 4 de València Mas del Rosari-Dr. Lluch les unitats de tramvies de tres cossos, biarticulats, tipus "metro lleuger" de pis baix. Aquestes unitats han estat construïdes en acer inoxidable i dotats de grans finestrals, disposen d'una única cabina de conducció (unidireccionals) i només incorporen les portes d'entrada al seu costat dret, en el sentit de la marxa.


Característiques tècniques:

Sèrie: 3800
Tipus: AE
Rodament: Bo'+2'+Bo '
Composició: Mc+R+M
Unitats en servei: 20
Unitat construïdes: 25
Numeració: 3801 a 3825
Any de construcció: 1994 a 1999
Any de reconstrucció: 2018
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Presa de corrent: Pantògraf
Voltatge: 750 v.
Potencia: 432 kW
Motors: 4 X asíncrones trifàsics Siemens
Longitud total entre topalls: 23.700 mm
Amplada màxima: 2.400 mm
Alçada màxima: 3.215 mm
Pes total: 29,7 tm
Velocitat: 65 km/h
Seients totals: 61
Comandament múltiple: 2 unitats
Construïdes per: CAF, Siemens, Düwag (3801-3812) i GEC-Alsthom (Albuixec), Siemens, Düwag (3813-3825).


Sèrie 4200.


Aquesta sèrie dels Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana està composta per 30 tramvies de la marca Bombardier Transportation del model Flexity Outlook. Onze d'aquestes unitats s'han destinat al TRAM Metropolità d'Alacant i la resta s'ha destinat a València (L4 i L6)
Son vehicles 100% sòl baix.


Característiques tècniques:

Sèrie: 4200
Tipus: AE
Rodament: Bo'Bo '+ 2'2' + 2'2 '+ Bo'Bo'
Composició: Mc+R+R+Mc
Unitats en servei: 19
Unitat construïdes: 30
Numeració: 4201-4230
Any de construcció: 2006
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 750 v
Presa de corrent: Pantògraf
Potencia: 420 kW
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 32.370 mm
Amplada màxima: 2.400 mm
Alçada màxima: 3.500 mm
Pes total: 41 tm
Velocitat: 70 km/h
Capacitat: 277 passatgers
Seients total: 55
Comandament múltiple: 2 unitats
Model: Flexity Outlook
Construïdes per: Bombardier Transportation



Sèrie Érfurt.

En l'any 2003 vàrem ser llogats quatre tramvies unidireccionals del tipus MGT6DE a la ciutat alemanya d'Érfurt.


Característiques tècniques:

Sèrie: Érfurt.
Tipus: AE
Rodament: Bo'+1'1'+Bo '
Composició: Mc+R+Mc
Unitats en servei: 0
Numeració: 609, 610, 612 i 614
Any de construcció: 1996 a 1998
Any d'entrada en servei: octubre de 2003
Retirat servei l'any: maig 2004
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 750 v
Potencia: 420 kW
Longitud total entre topalls: 28.620 mm
Amplada màxima: 2.300 mm
Alçada màxima: 3.377 mm
Velocitat: 70 km/h
Seients totals: 72
Model: MGT6DE
Construïdes per: Duewag i Siemens

Sèrie Lodz.

En l'any 2005 vàrem ser llogats set unitats de tramvies a la xarxa de Lodz (Polònia), gestionada per MPK, pertanyents a la gamma Flexity Outlook de Bombardier. Aquestes unitats eren unidireccionals.


Característiques tècniques:

Sèrie: Lodz
Tipus: AE
Rodament: Bo'Bo '+ 2'2' + 2'2 '+ Bo'Bo'
Composició: Mc+R+R+M
Unitats en servei: 0
Numeració: 1202 a 1206 més 1210
Any de construcció: 2002
Any d'entrada en servei: maig 2005
Retirats serveis l'any: juliol 2007
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 750 v
Presa de corrent: Pantògraf
Potencia: 420 kW
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 32.370 mm
Amplada màxima: 2.400 mm
Alçada màxima: 3.500 mm
Pes total: 41 tm
Velocitat: 70 km/h
Capacitat: 277 passatgers
Seients total: 55
Comandament múltiple: 2 unitats
Model: Flexity Outlook
Construïdes per: Bombardier Transportation

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada